Monday, December 15, 2008

HaLLu......

hello semua...ish..dah berhabuk blog ni..gara2nya minggu lepas abiskan AL..duk kg lama sikit bg ajmal main puas2 dgn tok ki tok ma dan makcik2 dia...best nya cuti..rs cam mls gile nak keje hr ni..aku risau je kot2 ajmalmenangis dgn bbsitter hr ni...ye la..dah seminggu asyik berkepit dgn aku je...td ms tinggal dia kat bbsitter pun dia cam xnak pg..hu hu hu...

erm..apa aku nak cite hr ni ye...banyak cite ni..tp aku akan cite satu persatu la ye..erm...ok skrg cite psl sehari sblm raya aji dan hari raya aji...raya thn ni meriah sikit sbb ayah buat korban dan aqiqah..sepupu aku yg jarang balik tu pun balik..penuh umah..ayah dgn ma pun nmpak happy je sbb semua anak cucu berkumpul...walaupun ma sebenarnya masih x sihat sgt...

so, cam biasa la kan..sehari sblm raya tu kami akan bergotong royong membuat lemang...erm...raya kali ni dlm 20btg gak la ayah buat lemang..kitaorg semua mmg hantu lemang...so, ayah dgn ma mmg buat lemang tiap2 kali raya,x pernah miss la....



beras br dicampurkan dgn santan
lemang hampir masak

hr raya lak buat korban dan aqiqah..daging tu ada yg ayah agihkan pd org miskin dan ada gak yg di masak pastu panggil org mkn...so, ry aji tu kami bergotong royong msk daging korban la lak...penat tp happy+puas sbb ramai sedara mara berkumpul...bkn senang nak berkumpul ramai2 sekaligus cam ni tau...so, layan je la gmbr2 ni ye...ai nak check keje2 yg kena buat sepanjang ai xde minggu lepas..mesti banyak..hu hu hu....

lembu yg bakal menjd korban

saat rebah ke bumi

sedik lak aku tgk gmbr ni

org laki duk melapah daging lembu

org pempuan buat keje kat dapur

lauk2 lain ada gak

gulai daging

2 org cucu ayah dan ma

No comments: