Friday, January 2, 2009

~AjmAl IrFaN~

hi..selamat tahun baru....
rs dah lama lak x update perkembangan ajmal irfan...kalau dulu kat fp, selalu gak...skrg bila rajin berblogging, jd lupa lak nak update perkembangan ajmal....
ajmal pd hr ni genap 9 bln 6 hari..

~dah boleh duduk, merangkak, meniti...sangat laju...terharu rs nya...hopefully ajmal bleh berjalan b4 umur dia setahun...
~gigi dah ada 4 batang..2 atas 2 bawah...tp yg atas tu br kuar sikit...
~sangat becok bercakap..tp semuanya dgn bahasa dia je..ntah apa2 ntah yg dia cakap....kalau kita cakap dia pun sibuk nak ckp gak...
~sgt manja dgn mama..ish..sikit2 mama..sikit2 mama...
~dah faham dah arahan sikit2...
~kalau tinggikan suara sikit or cakap kuat sikit,mesti menangis terus..even tinggikan suara bkn utk marah dia...mesti nangis gak...
~xleh tgk org menangis..mesti dia nangis gak pastu...(erm..ni rsnya dia nangis sbb dia terkejut tgk org nangis kot)...
~sgt suka tgk iklan petronas yg ada bapak dgn anak duk dlm keta bmw pastu dgn nada suara vroommm.....vroomm....erm..ngikut bapaknya la ni...
~sangat lasak..even time tdo pun..mesti akan berpusing 360'....
~masih lg minum susu mama sepenuhnya...:)
~dah kurang minum susu tp kuat mkn..
~pantang nmpak org tgh sediakan makanan, cpt je mata terarah ke makanan pastu mulut berbunyi chap chap...
~dah pandai minum air dgn cawan..lgsg xnak guna botol dah....
~lately dah pandai nangis bila kami hntar kat bbsitter tiap2 pg..hu hu hu...jgnla mcm ni ajmal...sedih mama tau...
~pantang nampak mama pakai tudung, terus nangis nak ikut mama..hu hu hu..
~berat dah mencapai 10.5kg..dah x naik banyak sangat sbb dia tersangat aktif...
~dah xnak duk dlm stroller..adoi..hazab nak dukung kalau kuar g jln2....
~pakai pampers saiz xl...

2wks ago, g jumpa paed ajmal, prof rahmah, utk check up 9 mnths, so far prof rahmah berpuas hati dgn perkembangan ajmal, hopefully ajmal terus membesar dgn sempurna..:)
erm..apa lg erk,,tu je la kot...kang nnti banyak2, bosan laks u all nak bc kan...ahaks...






No comments: