Wednesday, January 28, 2009

DuriAn oH durIaN

oh..malas nya nak keje hr ni...tp sbb keje 3 hr je, kuatkan hati...heh heh heh...camna cuti korang?..cuti aku cam biasa je cuma best sikit sbb bleh clear laundry basket pastu basuh towel2..erm..biasanya laundry basket tu mmg la bleh kosong kan tp terkejar2 la..br ni relaks je buat keje...sangat best occay...

pg td sgt best dtg keje...kuar umah kul 745, hntr ajmal, 809 aku punch..wallah...clear gile jln..kan best kalu hr2 cam ni....

oh..back to the topic..skrg ni aku rs musim durian dah nak start balik..kat area umah aku tu,alkisahnya, sabtu mlm tu kami kuar jln2...nak mencr 2 brg..kesudah nya, 2-2 brg tu pun x dpt..sebab nya aku x berpuas hati..maybe kena banyakkan lg pencarian agar aku betul2 puas hati...ops..lari dr topik lg ni...ok2...hah..balik dr mencari tu kan, nmpak la org jual durian..benornya dr awal2 hr tu, tiap kali nmpak org jual durian, mesti aku kata.."durian"...
so, mr azam pun tanya la..nak ke?aku kata, erm..xpe la..xyah la..tunggu durian murah nnti kita beli..tp mr azam ni kesian kot kat bini nya ni, dia pun berenti la..pilih punya pilih..kami ambik 2 biji..2kilo lebih la..tp pakcik tu bg rm16 je...(rm8/kg)..org melayu kata nya, so bleh bg la murah..ces pakcik..aku rs dia tu org indon je..mr azam ni kalau u all nak tau, dia sudah terror memililh durian...wallah..lap u...ni gara2 dia belajar cr2 nak pilih durian yg ok dr BIL dia la hr tu..wah remy, x sia2 u ajar kat azam..mmg menjd...balik tu, x sabar2 kami dinner..sbb pas tu nak mkn durian..heh heh heh....seb baik kaq x mkn durian, bleh la kami melantak banyak2 sikit..heh heh heh....

tp kan...mmg x sia2 la..mmg sedap..sedap sangat...puas hati sungguh.....





ingat kan yg ni x sedap..aku dah ckp kat mr azam, kalu yg satu tu x sedap, nnti i buat kuah la erk...seb baik sedap gak...

yg ni sungguh sedap occay...

x sabar nak tunggu time durian murah..harap2 ada la pakcik kat area umah kami tu buat lelong durian lg..dulu kan, ms durian tgh banyak, pakcik ni jual beg plastik tau..korang g kat dia..hulur rm10, dia akan bg satu plastik yg agak besar pastu nnti korang ambik la brp biji durian yg korang suka..as long as bleh muat plastik tu, ok je...lg satu syaratnya, plastik xleh koyak..nnti kalau koyak, nak plastik br, kena byr rm10 lak....time tu aku ambik plastik, mr azam pilih durian..kitaorg dpt dlm 7 biji yg agak besar la..siap bg kat bbsitter ajmal lg..sampai lebam la kami 2 org mkn durian tu...luckily, yg mr azam pilih time tu semua sedap2....tp tu cite durian pd musim yg lepas la....

oh..nak share dgn korang, mesti korang tertanya2 gak kan, camna mr azam pilih durian tu..dia bgtau kat aku,bila pilih tu, korang goncang durian tu..mmg la rs sakit sikit tangan sbb dok pegang durian tu..tp demi nak dpt durian sedap..belasah je...kalau dia bergincang kuat, sedap la durian tu...kalau x bergoncang..mmg x sedap...korang cuba la erk...mn tau kot2 jd..oh ya, kalau rs x tahan nak pegang durian tu, better korang standby glove mcm peniaga durian tu pakai..gerenti x sakit...ok...babai..

ops...nak nyelit lg..ahad br ni aku g jusco mv, tgk durian yg dah pack diaorg jual aku tgk rm40-50..padahal x smpai 10 ulas pun...gilos mahal...ade org beli ke erk....adoi la..ok la...dah abis cite psl durian...

No comments: