Tuesday, January 13, 2009

~LoVinG CouPLe~

erm...pg ni aku dtg keje, ms nak masuk parking, depan keta aku ada satu myvi hijau...tersangat la lembap..nak naik ke satu2 tingkat tu punya la lama...dlm hati aku rs ni mesti patient...(guard sini bongok sikit,dah tau keta xde sticker staff..suruh je la masuk visitor parking)..ni dok biar je sampai la myvi hijau ni naik tingkat 4..parking sebelah keta aku....hu hu hu..sian diaorg...

pastu, aku dgn diaorg ni jln sama2 menuju ke lif...diaorg ni sepasang suami isteri..usia dlm 60++...rambut dah putih dah..1st aku tgk diaorg ni, aku x tau nak kata diaorg ni omputih, or cina or melayu sebabnya kalau tgk dr segi kulit, cam org putih tp bila cakap..cakap melayu+omputih...ms kuar lif, aku pun borak2 la dgn diaorg...aku tanya la, diaorg ni patient ke?uncle tu kata la..ha'ah..pastu aku bgtau la..pas ni xyah naik sampai atas...u pegi je kat G floor utk parking...G floor tu mmg khas utk patient parking..diaorg tutup dgn kon tu sbb xnak bg staff masuk, pasni u bleh inform to guard, u ni patient, so diaorg akan bg u masuk parking tu...hah..panjang lebar aku xplain...diaorg pun senyum dan iyakan la...

yg aku nak cite lg ni kan ialah...sepanjang diaorg kuar keta, menuju ke lif, dlm lif, ms sama2 jln dgn aku nak g reg. counter, tangan diaorg saling x lepas satu sama lain..uncle tu pegang erat tangan auntie tu..langsung x lepas..erat...fuh..mmg tabik spring betul la aku kat uncle dgn auntie ni...walaupun dah berusia..tp tetap romantik....

pastu la kan...sempat aku snap gmbr diaorg...heh heh heh..xpe la kan...x salah kot aku rs..saja utk tatapan korang semua...lepas aku tgk gmbr ni terus aku teringat kat mr azam...aku harap dia pun sama la mcm uncle td..smpai ke tua pun masih pimpin tangan aku lg...erm..tp aku rs org melayu jarang la cam ni kan..yg biasa kita tgk mesti omputih..tu yg aku rs uncle ni omputih tp dah lama menetap kat malaysia ni....korang rs camna....tp kan..x kisah la org melayu ke omputih ke...yg aku harap..mr azam nak pimpin tangan aku sampai bila2....wallah...jiwang karat lak pg buta ni..heh heh heh...

romantik kan?...:)

4 comments:

itangmanih said...

nk pegang tgn camner...sbb dok pegang anak..pegang beg anak...huhuhu

~ana~ said...

hu hu hu....kena tukar handbag besar la...senang..xyah bw banyak bag...br bleh pegang tangan..:)

itangmanih said...

akak dh torai mcm2 size beg...x bwk beg pun ada...tp xde org sudi nk pimpin tgnku ini...uhuk

~ana~ said...

hu hu hu....sian nya dgr...