Thursday, April 9, 2009

luahan perasaan...

aku tulis entry ni pd pukul 5:10ptg, 8hb april...

aku sgt sakit hati smpai ptg ni aku menitis kan air mata...
bnda ni br 10 minit lepas terjd kat aku...
xtau la..mungkin bg korang apa yg aku bakal citer ni x la sedih mn...
tp bila kenangkan perangai 'dia' tuh..aku sakit hati...
bkn sekali ni dia menyakiti hati aku...ni dah berkali2...
bkn topik ni sj yg bikin aku sakit ati malah bertopik2 dah...

citer nya....
tiap2 pg, mr azam akan drive keta...
smpai ofis aku, aku g punch card n kuar balik utk hntr dia ke lrt..
aku akan drive masuk ofis..keta mmg parking kat ofis aku...
mr azam masuk kul 9 pg..keje kat area msjd jamek...
so, that's y aku kena g punch card dulu....
biasa la..aku xnak punch lmbt sentiasa...
ptg lak aku akan drive sendiri then aku akan pick up mr azam kat lrt nearest our house...

isu nya;
aku jd terbalik lak sbb hantar dan ambik hubby dr keje...
org lain hntr ambik wife dr tmpt keje...

'dia' asyik memperkotak katikkan aku...
teruk sgt ke situasi kami suami isteri ni?
salah besar ke aku yg hntr ambik mr azam?
aku sorang je ke yg buat cam tu?

actually sblm ni ada gak sorg brader yg br kami kenal mempertikaikan benda ni pd kami berdua...
adoi la...pk la...otak ada kan....tuhan dah bagi otak tu...

mr azam keje kat masjid jamek...kalau parking keta situ, mau2 rm5-6 sehari melayang..kalau parking ofis aku, free....aku hntr ambik mr azam pun takat kat lrt station je....cost mr azam naik lrt tu br brp rm...
so, mn korang nak?

ko bleh ar..pg keje balik keje naik motor..cilok sana cilok sini...
hidup kita mn sama wei....
adoi la..aku mmg sakit hati sungguh la....
xtau dah nak ckp camna lg..mmg sakit ati sgt.....

ni bkn kali pertama aku disindir cam ni oleh 'dia'..dah banyak kali..
masalanya, ofismate yg lain xde mende pun....x kisah pun..
tp sebab dia ni..nama ke lelaki tp mulut kalah pempuan...
mmg xleh buat apa....
sial ko...

bkn isu ni je yg buat aku terasa dgn dia...
dah banyak isu....
malahan bkn aku sorang je yg kena dgn pelbagai isu ni...
tp semua ofismate aku...sgt sengal....
ko ingat ko je yg bagus..ko je yg hebat...
ko je ada sedara keje besar..
keje sana sini..pangkat besar....
ko je kenal semua org besar...pi gi ar...
pi gi mampus dgn ko.....

tu je luahan aku takat ni....
at least aku puas sikit.....
walau x habis meluahkan....
tp xpe la....aku puas....

8 comments:

~ As ~ said...

ok jgn marah2..ambik link ni...
http://xclusivelyxpressing.blogspot.com/2009/04/mari-buat-strikethrough-underline.html

itangmanih said...

abaikan jer...

Batdeaz ~ i'm keeping the other half said...

biasa la dik, dlm hidup nih mmg ramai yg dengki kalau kita bahagia, happy suami isteri. pedulikan mereka. kalau ko menangis diorang lagi suka. lantak pi la diorang nak wat apa, lagi ko wat tak peduli lagi bagus, kasi dia tau bukan dia yang in control of your life!

itangmanih said...

yup..jgn tunjuk kita kalah...kalu leh,lwn balik apa dia ckp..or bg ayat2 sinis gitu..kalu kita dok sedih,nangis,dia akan suka coz dia tau dia menang..

afne said...

ana, jgn mrh2 k. kalo sakit ati kt org tu, ana igt ajmal mesti cool down.

manusia ni byk nafsu. salah satunya nafsu mengata. bolayan sama itu org. dlm Al-Quran pun takde tetapkan wife has to do this & husband has to do that. suami isteri buat sama2 & bertolak ansur br merasa kemanisan berumahtangga.

~ana~ said...

hu hu hu..terima kasih semua...anda sgt supportive...

Raikkonen said...

I know u since baby, u're strong girl, n u have to be strong always...go...go...my girl... don't cry for me Argentina.

Mulan said...

Senasib la kita, Kak. Org pun ada gak budak ofis yang cenggitu perangainya. Err.. Mungkin lebih teruk. Sabar je la. Org ada ingat nak berhenti kerja ni, lps tu cari kerja kat tempat lain je. Tp.. Tu la. Masih tercari-cari lagi. Semoga Allah permudahkan kita dalam dugaanNya ini. Amin.