Wednesday, April 22, 2009

~minggu sakit~

minggu sakit telah melanda keluarga saya....

bermula dr melaka hr tu kan ajmal demam+sakit mata, isnin nya tu saya terpaksa mengambil EL utk menjg anak bujang itu di rumah..pastu teringat lak app. dia dgn pakar mata kat hukm..so, bergegas la saya membw ajmal ke hukm...dah la lewat pastu kena parking kat bawah a.k.a sebelah kolam renang tuh..huh..sgt jauh ok...dgn bw stroller nya lg...mmg la ada shuttle...tp time saya tu, xde la lak shuttle nya..seb baik ajmal berkelakuan baik pd hr tu...tunggu punya tunggu akhirnya rawatan selesai pd pukul 3 ptg..bayangkan..dr kul 10:30 pg..sgt letih ok..doc tanya kenapa x bgtau nurse nak percepatkan giliran, bgtau la anak demam...ceh..dah bgtau nurse, nurse buat bodoh je..saya malas nak kecoh2..geram+sakit hati...smpai umah kul 5...penat gilos....esoknya giliran mr azam lak ambik cuti utk jg ajmal sbb mata ajmal masih belum pulih sepenuhnya...sbnarnya bbsitter x kisah pun kalau kami hntr ajmal, tp kami lak bimbang, nnti apa kata makpak budak2 lain kalau sakit mata+demam ni jangkit pd anak diaorg?

rabu,khamis,jumaat kami berkampung kat umah mama..mintak jasa baik mama tlg jgkan ajmal...ye la nak ambik cuti banyak2 mn bleh kan..cuti pun bknnya banyak sgt....ops...hr khamis tu lak saya mc sbb demam...ingatkan doc tu bleh bg khamis jumaat tp dia bg sehari je...ish..saya x larat gile dah time tu...saya ni kalau demam doc xleh kasi ubat..kena kasi mc je at least 2 hr..heh heh heh...sbb nya saya allergic dgn panadol, pcm, dan segala ubat demam..

jumaat tu g gak keje la dgn xde suara sbb batuk yg teruk...saya x buat keje sgt pun hr tu sbb x larat gilos...tdo je...seb baik boss memahami....

sabtu tu dah balik umah la...kaq pun demam la..sian sia..dia pun x larat...ptg sabtu tu g klinik kat alam damai..mr azam suruh check saya dan ajmal gak sbb batuk selsema ajmal masih x ok..doc tu ada bg 4 jenis ubat kat saya, batuk, selsema, antibiotik, demam.katanya ubat demam yg ni xde apa2 allergic.so, xyah risau...k fine...dlm kul 6 saya mkn la ubat tu..kul 7, mata saya tetiba jd membengkak dan dada jd sesak...susah nak bernafas....terus suruh mr azam hntr saya ke hukm...smpai ke hukm, diaorg bg nebulizer...pastu kena tdo kat wad kat emy tu semalaman...pg ahad br bleh kuar..sian ke kaq..x sihat..kena jg ajmal m mr azam hntr+jg saya kat hospital...seb baik ajmal x meragam sgt mlm tu...

hr ahad tu dlm x larat siangnya, lupa diri jap..g jln2..tgk keta, g jj...mlm tu terus demam balik..isnin tu x larat la nak g keje...mlm tu mr azam br g klinik alam damai balik, doc bg saya 2 hr mc...

smpai hr ni saya sebenarnya masih rasa kurang sihat..tp nak buat camna..xkan nak mc lg..gile apa..ingat ofis bapak ko punya ke...pg td tgk cam mr azam lak x sihat...ajmal lak tgk nya dah makin ok sikit..batuk dia xde la teruk sgt dah...harap2 end of this week, kami semua sudah sembuh la...kawan2, pembaca2 blog saya ni..doakan la saya dah keluarga saya semoga kami cepat sembuh ye....

tiada gmbr utk entry kali ni kerana xtau nak letak gmbr apa....

2 comments:

itangmanih said...

musim sakit 3 serangkai la nie...once sorang kena,confirm yg lain jangkit...
mkn la ubat..rehat...xyah pi jln2...hehe

~ana~ said...

xleh mkn ubat la tu mslahnya..kalau mkn, ade je kena alergy..so, kena rehat je...skrg ni doc mmg dah x berani nak bg apa2 ubat lg..hu3x..

tp betul la kak..musim skrg ni..kat klinik tu asyik penuh je org tua+budak2 yg sakit 3 serangkai ni..