Tuesday, July 21, 2009

~monthly check up~

owh..semlm ada check up lg...
sgt berdebar utk check up kali ni sbb rs nya ubat banyak kali skip..:)
takut la sgt hb turun.....

smpai semlm agak lewat..dlm kul 810am...
pastu servisnya lembap skit semlm...
xtau la kenapa...patient x ramai...
nurse ramai tp jd lembap lak...
kul 1015 br siap semua...
patutnya jumpa dentist tp dentist tu ngok2...
kul 9 dtg, kul 10 dah balik dah...
aku ms tuh tgh check up lg..so, mmg x sempat la jumpa...
ish...ni dah kali ke brp dah tangguh jumpa dentist....

alhamdulillah, check up semlm memberangsangkan...

hb; 11.0(border line..nurse suruh jaga2..)
bp; 97/64
tinggi rahim; 26cm
berat; 50.2kg (naik 1.5kg)

aku rs tang berat tuh..
ish..sedikit konfius..aku tgk badan aku x naik sgt....
tp berat naik banyak...
mkn pun masih xde selera sgt...tp berat naik banyak gak...
agaknya..apa yg aku mkn, semua pergi kat baby kot...
tu yg dia jd cergas semcm..asyik ber 'kick boxing' kat dlm tuh....
erm..bila plak nak g scan ni..rindu nak tgk baby..:)

pastu kan..ms nak check heart beat, nurse x jumpa cr heart beat...sgt cuak...
rupa2nya2 bateri dia not charging..so x funtioning la...
pastu tukar yg br lak....
dia x jumpa gak heart beat tu...
aku sedikit cuak la..
tp aku x takut sgt pun sbb ms tgh tunggu turn tu..baby duk main2 kat dlm...
xkan tetiba xde heart beat kan...
pastu bila kwn dia buat, hah..br jumpa..:)

erm..tu je la setakat ni...
hopefully semua nya ok sehingga la aku selamat melahirkan baby nih..
amin....

3 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

amin semuanya ok yer ana .. kita dua nieh due lebih kurang kot bulan nov nantie .. kita hr nie ada apptment utk full can details .. yg scan nie kita buat kt private .. checkup biasa kt KK kerajaan jer ;-)

~ana~ said...

ooo..ana due 9 nov..but doa mintak2 baby kuar 30 oct (my bday..:)...)

ana checkup biasa kat KK ibu dan anak (gov. je)..scan pun ada buat kat klinik swasta..nnti bersalin kat private...bln 9 nnti br buat check up kat private jumpa gynea..

idyavie said...

tahniah.. for your next future baby..