Monday, August 10, 2009

~...~

tetiba ptg ni ada kerajinan sikit nak update blog..rs sunyi lak ptg ni sbb majority staff kat old wing pergi new wing...udah katanya pak najib yg dtg..maka nya..haruslah sambutan besar2 an di adakan....


uish..tutup cite psl ofis..x suke ai cite psl ofis i ni....


ok..cite psl weekend br ni la ye....

hr jumaat br ni dpt msg dr adik aku kat kg..makcik aku yg sakit stroke tu meninggal..time tu aku br je nak kuar lunch...terus bgtau abg aku..duk bincang2, kitaorg nak balik la ptg tu..mr azam xleh ikut sbb dia keje mlm tu..akak ipar aku dgn dini pun x ikut..makanya aku pulang bersama2 abg aku, adik aku dan ajmal je...bw keta aku memandangkan keta abg aku nak kena service....


maka nya, ptg jumaat itu, pulang la kami ke kg...tp x sempat nak tgk makcik aku buat kali terakhir memandangkan keadaan makcik aku yg mmg dah uzur, maka nya diaog "simpan" ptg tu jugak..tp xpela..at least aku pulang..smpai kul 930 mlm, lewaat smpai sbb hujan dan ribut ms kat highway dan juga ms kat cheneh tu..bahaya nak drive laju2 di mlm2 buta...smpai2 je terus aku g umah makcik aku..sebak sgt bila tgk satu2nya anak dia ni...tp pasrah la..actually makcik aku ni dah lama x sedar kan diri..stroke dah smpai 3rd stage...kitaorg semua mmg dah bersedia dgn sebrg kemungkinan...ma mmg terasa sgt..ye la..kakak dia..hr2 dia g umah makcik aku ni utk tlg sepupu aku ni mandikan arwah..tp tu la..tuhan lg syg kan dia...

mlm tu gak, lepas kenduri, dpt lak berita cousin aku xcident dgn husband dia...erm..dgr cite cam teruk gak la...ralat sbb x sempat nak g melawat dia(x sempat+letih)..dah la dia ni antara kakak sepupu yg paling rapat dgn aku..aku dah anggap dia ni mcm kakak aku...tp xpe la long..aku doakan moga ko cpt2 sembuh...

alkisahnya ajmal, kul 530am dia dah bgn gara2 dia terdgr bunyi ayam berkokok...adoi la..penat gilos..dah la mlm sblm tu kul 1 br dia tdo..satu rumah dia g jelajah..main tu la main ni la..smpai penutup broadband adik aku hilang gara2 dia main..xtau ke mn dia campak...asal kuar umah je gian nak kejar ayam...kalu duk dlm umah sibuk nak berdiri tepi tingkap nak tgk ayam...adoi..layan je la...

oleh kerana kat kg masih lg musim buah, maka nya, makan buah je la...dan maka nya juga bonet kereta aku yg comey tu penuh dgn buah2 an je bila nak balik kl...seb baik kami mmg x bw banyak beg..pisang, rambutan, duku penuh kat bonet tuh..


itu la cite aku di weekend br2 ni....:)..erm..xtau nak letak gmbr apa..letak gmbr ni je la...gmbr bonet keta mini aku di penuhi dgn buah2 an..hu3x...



ini la gmbrn bonet mini car aku semlm...gmbr x full....ni je gmbr sempat di snap..:)

2 comments:

itangmanih said...

kt umah tinggal pisang jer...semlm dh pi antor duku kt rwg...suker giler diorg...mak kata manisnya...thn depan diorg ckp kt abg nk dtg ganu bwk Storm...leh bwk blk berbakul2...wakakaka

~ana~ said...

hah hah hah...di alu2kan la dtg..buah tu smpai x termkn diaorg..org jual rm1=1kg...