Tuesday, September 8, 2009

~teringin...~

teringin nak makan biskut makmur...
yg salut dgn icing sugar kat dlm tu ada inti kacang tanah hancur...
salah satu biskut kegemaran saya..
tp....
x pernah @ x teringin pun nak buat...
kenapa?
sb dulu ms zaman bujang pernah sekali saya try buat..
tp malang nya..x jd..x tau di mana silap nya...
maka nya dah bertaubat la x nak buat...
lg pun duk tgk resepi biskut ni kat internet, semuanya kuantiti besar2...
guna 1/2kg tepung gandum...
owh...saya ni kalau resepi yg guna kuantiti besar2 tu xde la nak buat nya...
nnti kalu x jd..bazir gitu je...
thn lepas mak mertua ada buat biskut tu...
tp rs nya thn ni xde kot biskut tu dia buat...
hu3x..kempunan la saya...
harap2 nya baby ni x meleleh la air liur nya....

p/s; ada sapa2 nak tlg buat kan utk saya x?

:)

4 comments:

Nana said...

biskut makmur n suji tu lain kan?ada membe oder wat biskut suji.tp biskut makmur xreti wat.heheh

itangmanih said...

kt opis akak ada org amik order biskut makmur...jiran dia kot buat..ramai order sbb diorg kt sedap...tp akak x penah mkn pun..

UnGu VioLet said...

salam ziarah..
Selamat berpuasa..
Selamat menghidupkan lailatulQadar..

Selamat menyambut Aidilfitri juga yang bakal menjelma tidak lama lagi..

makan rendang, ketupat, dodol dan lain2 tue.. ingat kat mar yang jauh di perantauan nie yer..

salam ukhuwwah.. ade mase, jomla singgah ke teratak UnguViolet yer..

~ana~ said...

nana- x sama biskut makmur dgn suji tu..ada tgk kat internet, dia punya bhn2 lain2...tp rupa bentuk lebih kurang je...hu3x.

akak- oo ye ke kak?dia ambik order lg x?

ungu violet- salam kenal..insyaallah ada ms, smpai la saya ke teratak anda...thanks sudi singgah..:)