Thursday, October 1, 2009

~2 hari sebelum raya~

banyak la plak entry raya kali ni...x pe la..asal kan blog ku berupdate dah la kan....x kisah la citer apa..janji ada cite...


patut nya kisah 2 hr sebelum raya, sehari sebelum raya pastu br la entry raya kan..ni aku sengal masuk kan entry raya dulu..heh heh heh..lantak la kan...

ni kisah 2 hr sebelum raya lak yakni hari jumaat...kami (aku, mr azam, ajmal & kaq) selamat smpai ke kg kul 8 pg kot(kalau x silap la..)...sblm balik tu ma dah bgtau nak buat kenduri berbuka pose sikit..alang2 semua anak2 dah berkumpul...ye la..skrg ni since aku dan abg kawin, susah sikit nak berkumpul adik beradik....abg lak selamat smpai kul 2 ptg tu...


maka nya, hr jumaat tu bergotong royong la kami menyiapkan juadah berbuka pose..kebetulan makcik depan umah pun buat kenduri berbuka pose..(padahal ayah aku dah bgtau dia awal2 nak buat hr jumaat tu..tp dia nak buat gak..)tp xpe la kan..nak buat camna....


tp xde la penat mn sbb aku x banyak sgt menolong...aku banyak duk melayan kerenah anak bujang je....:)...lgpun ma ada ajak 3-4 org makcik2 dtg...so, ringan la sikit keje kan....


pas asar gitu, ma aku tanya la ayah aku..ramai x jemput org..dgn confident ayah kata x ramai pun...ms kul 630 tu, br sorg tetamu dtg iaitu pak imam...kitaorg dah cuak kot2 semua tetamu pakat g umah makcik aku kat dpn tu...tup tup.....kul 650 gitu, umah aku dah jd sesak dgn tetamu...ramai gilos smpai kat beranda luar diaorg duduk...fening sungguh..seb baik lauk cukup..adoi la..ayah aku ni sokmo gini...kalau buat kenduri je..selalu je cakap x jemput ramai org..tgk2 yg dtg mmg penuh umah...


oleh kerana cite dah panjang, layan gmbr la plak ye..:)


persiapan untuk majlis berbuka pose...
hasil nya....
ajmal yg kepanasan...mata bolat tgk ayam & cow..
ni tgh bersuka ria dgn adini....

No comments: