Friday, October 9, 2009

~monthly check up~

erm..hr tu ada bg tau kan skrg ni aku dah start check up kat pakar...kat ukmsc..but dgn klinik kesihatan pun still continue...cuma klinik kesihatan dah start check up 2 minggu sekali sbb dah lepas 32 minggu kan..skrg ni aku dah 35 minggu, minggu depan ada check up sana, dah 36 minggu la...maka nya kena g check up seminggu sekali la kan?ye x? aku xtau sgt sbb dulu time ajmal, check up kat klinik kesihatan smpai 28 minggu je..pastu terus g jumpa pakar je...

br ni hr rabu ada check up dgn pakar...tp sblm nak cite lg, nak cite pasal kejadian selasa petang tu...

ms tu kat ofis..dah nak balik dah...aku naik lif..tetiba lif berenti, ada kawan aku sorg ni dok sorong apa ntah..tp brg tu besar la..ngam2 dgn pintu lif je...aku pun diri la kat tepi lif...punyaa la nak elak kot kena brg dia tu..sekali tu bila dia tolak dgn troli tu..zassss...kena perut kat kat bhgn bawah pusat ni..ya allah sakit gile..tuhan je tahu...balik umah pastu sakit2 lg..tp dlm sakit2 pun sempat g beraya umah afne...borak2 dgn dia...padahal time tu sakit tuhan je tau...mlm tu x lena sgt tdo...

esok nya g check up, terus bgtau doctor..doctor tu pun cam dah cuak semcm tgk aku..dgn muka aku yg x bermaya nya..sbb aku kena sinus pg tu, so mmg x bermaya sgt2 la...duk bincang2...tanya masalah tu ini..alhamdulilah kandungan ok..xde apa2 masalah..air ketuban ok..uri ok..berat pun naik jd 53.5kg...pastu dgn rela hati nya, dia bg aku mc 2 hari..hu3x..mc 2 hr beb..best nya la..buat muka sikit terus dpt 2 hari...kalu x buat muka dpt sehari je...:)...tp aku pun x expect dia nak bg smpai 2 hr..cuma aku tau la aku mmg akan dpt mc pd hr tu..hu2x...syok...doctor just suruh standby je la sbb ms ajmal dulu, aku bersalin seawal 36 minggu 6 hari kan...so, yg ni pun dia expect awal gak la...but aku still berharap baby akan kuar lewat sikit... oh ya..dia bgtau rupa2 nya ms ajmal kuar dulu, it's consider x cukup bln sbb kalau ikutkan yg sebenarnya, kandungan akan cukup bln bila cecah 38 minggu...oo..br aku tau..aku ingat kan bila dah masuk 36 minggu tu, dah cukup bln....hu3x...berat baby skrg ni 2.45kg...erm..agak nya kuar pun lebih kurang ajmal jugak kot..xpe la..x kisah la baby besar mn pun..asalkan sihat walafiat dah la..

doctor ada gak bgtau, kali ni insyaallah bleh deliver normal..but..doc pesan awal2..once dah kuar salah satu tanda, x kira sakit or x..terus dtg hospital..jgn tunggu2 mcm dulu..n dia akan tunggu untill 8 jam je..so, dlm 8 jam tu kalau aku x deliver lg, doc akan czer terus sbb takut jahitan terbuka...actually benda ni pun ada doc dah inform dulu..so, nnti berdoa je la moga2 dipermudahkan...nak gak rs sakit bersalin normal kan...hu3x...oh ya..doctor pun ada buat ctg hr tu..sj je la kan..tp alhamdulillah xde apa2..cuma sikit2 tu ada la tanda contraction...hu3x..takut lak dgr..heh3x...

erm..tu je la bebelan utk pg jumaat ni...xde gmbr sbb nak cepat ni..ada jamuan hr raya division hr ni...babai...

4 comments:

Afne said...

good luck ye ana. afne doakan ana blh normal deliver kali ni.

~ana~ said...

thanks afne..insyaallah..

Diana (Mama Adam Mukhriz) said...

aminnn ... kuat smgt ana .. dpt bersalin normal kali nie .. doakan kita juga yer

~ana~ said...

insya allah kak diana...
sama2 la kita berdoa ye...