Wednesday, October 28, 2009

~sian dia....~

kesian kat ajmal tau...
bantal busuk dia hilang....

actually bantal tu tok ma dia buat kan....
dulu sebelum dia lahir, tok ma dia buat kan 2 bantal dan 2 bantal peluk...
1 bantal kat umah bbsitter, 1 bantal peluk kat umah tok kat cheras
so, 1 bantal dan 1 bantal peluk ada kat umah...
bantal tu bantal kekabu...dia sgt suka gentel hujung bantal tu...
everytime nak tido or nak hisap susu, mesti dia cr bantal tu...
tp x la bermakna kalu xde bantal tu dia xleh tdo...
bleh gak tdo cuma susah sikit la...
oh ye...bantal tu guna nya kat umah je...
kat umah bbsitter or kalau nak g mn2 xde la bw....
kenkdg je bw...ikut angin dia...
bantal ni ada sarung dia tp dia xmo pakai sarung dia...
meraung2 xnak pakai sarung....
kalau nak basuh pun dia x kasi..
rsnya br 1 or 2 kali basuh kot...
tu pun sbb kena muntah dia...

owh...tu kisah pengenalan bantal busuk ajmal....
ni masuk kisah kesian kat dia lak..:-)
alkisahnya, 2 hr lepas balik keje, ajmal nak hisap susu...
so, cam biasa la dia cr bantal busuk dia...
duk la aku mencari2 dlm bilik yg sekangkang kera tu....
tp x jumpa2 gak....
pelik aku...aku tanya la mr azam kot2 dia tau kan..
sbb nya pg tu, dia yg hntr ajmal g umah bbsitter...
dia pun xtau....
sudah nya mlm tu..ajmal x keharuan time nak tdo....
seb baik ada bantal peluk tu..
bleh gak la.....
ptg semlm, balik keje...x puas hati...
aku selongkar lg dlm bilik tu...
cr bawah katil dlm almari...semua tmpt smpai ke luar bilik..
tp x jumpa2 gak....x logik sungguh...dah satu rumah aku cr, x jumpa2...
padahal rumah kecik je...kalau umah banglo xtau la aku

last2 aku terpk....
ntah2 ajmal buang bantal ni kot...
sbb katil kitaorg rapat ke dinding...
hr kejadian lak, pg tu pas aku bangun, aku angkat dia tido kan dia kat atas katil...
kalau x, biasa nya dia akan tdo bawah....dia mmg x suka tdo atas katil...
so, aku rs...dia bangun..duk tepi tingkap..pastu buang bantal tu ke bawah...

kalau ikut logik, muat je dia boloskan bantal dia tu ikut grill tingkap tu...
mr azam mungkin tdo lg ms tu....
tu andaian yg aku bleh buat....

mlm td pun dia susah lg nak tdo...
duk terkebil2 mata..lama gak la..pastu br bleh tdo...
aku ni pun asyik la duk pk...
mn la bantal tu pegi...
last2 mr azam balik keje mlm td,
aku bgtau kat dia tentang andaian aku...
terus dia ajak aku turun bawah cr...
kul 12 tgh mlm kitaorg terkebil2 g cari...
cam org gila..smpai ke pusat pengumpulan sampah kitaorg g...
tp x gak jumpa2....
sedih aku tau....hah hah hah..mama nya pulak terlebih emo....
mmg pun...aku mmg emo...hah hah hah...
erm..panjang kan cite aku....emo punya pasal..

erm...aku godek2 kat fon,
ni je la satu2 nya gmbr ajmal yg ada dgn bantal busuk dia...

gmbr ni gmbr dah lama dah..
ms kat kg..xde keje..duduk dlm tudung saji tok ma dia...
sob..sob..saya sedih lg ni...asyik duk teringat je kat bantal ni...

6 comments:

Afne said...

alahai siannya ajmal. mesti tak keruan waktu nk tido. mcm hana.. ibu & ayah jd bantal busuk dia gentel2 sampai lelap.

~ana~ said...

tu la afne..sian dia..hu3x...

nieda said...

ala siannyer ajmal..sedih aunty baca tau

itangmanih said...

xpe,nnt jd cam dini masa ilang pacifier dia tuh...mmg x tentu arah ms tido...last2 lena jugek...bagus gk pacifier tu ilang,xde la dia dok isap smpai sekarang...hehe
la ni,peneman tido dia 'si qayyum' bogel tu lerr...hehe

~ana~ said...

nieda-tu la..sian kan..heh heh heh..

akak-heh heh heh...sayang tau bantal busuk tu..huh..dini..dini..qayyum bogel gak pujaan hati..

Diana (Mama Adam Mukhriz) said...

sama dgn adam ada bantal kecik dia .. tp dah 2-3 kali kami tukar .. dia ok jer .. mula2 jer nak bg ada bau lekat ..lama2 dah serasi ok ;-)