Saturday, February 27, 2010

~apa yg menarik nya...~

pd perkiraan aku, ni la last entry pasal CH..
korang pun ntah2 dah bosan dgn cite CH aku yg x abis ni kan....
so, pas kuar dr ladang teh boh tu, kami pun bergerak pulang..
lalu ikut tapah ni mmg mencabar betul la...
jalan mcm ular kena palu...

pastu kan, lalu la kat kwsn org asli tapah ni..
nmpak la diaorg berniaga tepi jln..
jual madu, petai...pastu apa ntah lg....
aku pun suruh la mr azam berenti sbb nak beli madu..
pastu berenti la kat satu gerai ni..
1st2 aku terpandang sesuatu...



korang pernah tgk apa benda ni?
geli betul aku tgk...
ms ni aku je kuar..mr azam dgn anak2 duk dlm kereta...
mr azam pun berenti betul2 dekat dgn gerai tu..
aku tanya la org asli tu..
kata nya tu AYAMAS...
dia ni sejenis pokok sbnar nya...
dahan pokok tu diaorg potong pastu jual cam ni..
bulu dia ni bleh ubati sakit kena gigit serangga..
pastu kita bleh tanam n bulu tu akan tumbuh balik....





aku nak beli madu nih...
alkisah nya yg botol paling kecik tu, dia jual rm15 sebotol..
aku mintak rm10 dia x kasi..paling last, dia kasi rm13...
aku pun cam ok xpe la..ambik je la rm13 pun..
aku patah kat kereta balik utk ambik duit dgn kamera...
sbb aku nak ambik gmbr ayamas tu..
agak nya org asli tu ingat aku nak blah dah...
dia panggil aku balik, dia kata, rm10 bleh...
aku ambik 2 botol..yg color cerah sikit pastu yg gelap sikit..
dia bgtau aku apa beza dua tu..
tp aku x ingat dah la....
so, dpt la rm20 utk 2 botol...

pastu teruskan lg perjalanan..
nmpak hutan lipur ni...
masyaallah..cantik gilos...
berenti la lg kami...ambik gmbr jap....


















No comments: