Wednesday, March 24, 2010

~jom intai ke intai-intai~

lepas balik dr wedding ct tu, kami singgah ke intai-intai...
rs nya ramai bloggers tahu tmpt ni kan...
aku tahu ni pun thru diaorg...

plan nya nak pergi mlm tu la...
so, sebelum nak mkn, kami dtg intai2 dulu..nak confirmkan tmpt nya kat mn..
so, nnti mlm nak dtg, xde la tercr2 sgt...
x susah pun cr kedai ni..cuma kena mengintai2 sikit la...

kalau korang dr mrr2 dr arah gombak, sebelah kiri korang ada showroom honda...
masuk ke kat showroom honda tu...bila smpai hujung, korang masuk je ke kiri tu..
pastu nampak la intai-intai tu...

ms 1st pergi tu, ajmal teruja gile tgk kolam tu....
dia ni kalau nmpak air banyak mula la excited sikit...

actually, dah lama plan nak dtg mkn sini...
but nak tunggu time sambut annivesary ke..bday ke...
tp, dua2 tu lmbt lg....
kebetulan br ni mr azam di naik kan pangkat...
so, plan nak celebrate la...

aku pun suggest la tmpt ni....
kitaorg ajak sekali parents mr azam dgn adik dia...

komen;
tempat-cantik, selesa, diaorg bg tmpt betul2 bwh kipas...ms pergi booking ptg tu, diaorg dah booking tmpt bwh kipas utk kitaorg-lgpun sbb ada baby kata nya...
makanan-ok..cuma aku rs tomyam dia kureng...
kitaorg order 2 jenis tomyam..satu yg biasa satu lg yg bersantan...
tp kalau nak compare 2 ni..yg bersantan lg sedap sbb yg biasa tu rs mcm lengkuas lebih..food yg lain2 yg kami order, semua ok...
layanan mmg markah penuh la aku bg....

puas hati la...
harga pun bg aku reasonable la....

ms nak balik tu ada la terperasa sorg blogger ni...(syanasaid)
aku selalu masuk blog dia tp dia maybe xtau sbb aku jarang tinggal komen...
segan la jugak nak g tegur kan..dia pun ntah2 x kenal aku....
lg pun ms tu dia dgn family dia ramai....
dan dia tgh makan..xkan nak g kacau lak kan..
sorry erk syana, nnti next time kita jumpa, saya tegur ye..:)


di mulakan dgn gmbr tuan empunya blog...


ikan siakap apa ntah..pastu butter prawn sebelah tu..


ajmal teruja tgk butter prawn...kerabu mangga pun ada jugek...


ayam pandan...sedap siut.mkn gitu pun ok..cicah sos dia pun ok gaks...


sekitar restoran



8 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

cantiknya view dia waktu mlm .. tak prnh smp ke sini takut sesat .. he..he.. ;-)

~ana~ said...

x la kak..klau dah jumpa showroom hodan tu masuk je situ..confirm x sesat nya..:)

Nana said...

kita suka siakap miang dia mmg sedapp gile ritu makan tomyam sedap juga pendek kata seme sedap la

~ana~ said...

nana-nnti nak g lg..nak try yg goreng2 lak....

suhailina abu bakar said...

wah..cam besh jer..bg ler detail skit map..aku ni bute jln..hehe..nk try..

mama_umar said...

aritu tgk gambar nana dgn afne tp versi sianglah..ni versi mlm plak..heheh..ntah bilelah nk smpi sini..muke ajmal nmpk xcited tgk udang tuh,hik3

mama tisya said...

syana mmg pegi mkn2 rmi2 20/3 aritu...cz die dk tnye akka nk booking smua...so nmpk die la ye...

ana dk yg belahs ana ye...kipas die kuat tk cz akak tgk kipas yg tmpt yg mula2 msk tu tk brp kuat tp akk dk luar yg kt kolam..tp mayb cuaca siang kot panas tp akk p pn dh lewat ptg..

~ana~ said...

mama tisya-ha'ah..nmpak syana..dia duk depan kat mula2 masuk tu...

saya duk kat kipas tu ok gak..kipas dia kuat la..tp dia x betul2 tgh...kipas tu kira nya kat laluan jln kaki..kena sipi2 je la..tp ok la sbb kipas tu kuat kan..