Sunday, March 7, 2010

~jumaat itu...~

jumaat itu saya pitam di ofis saya..
terus saya di kejar kan ke emergency di ofis saya ni..
hu2x...
ramai kawan2 termasuk la bos yg over prihatin menyangkakan saya pregnant..
owh..insyaallah tidak lagi buat ms ni....

sebenar dr hari khamis malam tu lg kepala dah start pening...
mr azam keje direct shift malam pada minggu lepas...
maka nya kepenatan berganda sikit la sbb kena jg 2 hero...
hr jumaat pg tu kat ofis pening balik...
kalau duduk pun pening jugak..
tetiba rs nak muntah..terus la ke toilet...
dlm toilet lepas muntah, terus saya pitam
nasib baik ada kawan saya ketika itu di toilet...
kalau x, mau nya kepala saya free2 je terhantuk di lantai...
kwn saya tu bw saya ke ofis...
nasib baik jugakl ofis dgn toilet hanya bbrp langkah...
smpai je ofis terus saya jatuh...
tp saya sempat di sambar oleh sapa ntah..so, x sempat la jatuh ke lantai...
lepas tu mmg saya xtau apa2 yg terjd...
sedar2 saya di emergency...
doctor kata saya kurang gula..
bacaan hanya 3 je...(for normal 4-8, kalau x silap)
doctor inject glucose then br la naik ke 5...
tp saya still pening2 lagi+muntah jugak...
doctor kata saya masih lemah lagi...
perut kosong...sbb tu muntah jugak lagi...

but now, i'm ok...
cuma sleepy la..
xtau la kenapa..lepas doctor inject ubat glucose tu...
saya rs asyik mengantuk dan sedikit letih je...

yg menghairan kan saya, camana saya bleh kurang gula..
tiap2 hr bekerja, saya breakfast dgn kuih manis2...
tp tu la hakikat nya..
nurse kata, mungkin sbb saya fully bfeed, pastu letih, kurang rehat...
banyak sgt guna energy..
sbb tu gula masih x cukup...
what ever la...

tp smpai kini saya masih tidak memakan manis manisan..
mkn mcm biasa je...
even saya org pantai timur, tp, saya tidak suka sgt manis2 ni..
setakat manis buah tu ok la....

oklah..terima kasih pd kawan2 yg menyelamatkan saya...
yg bertanya khabar pasal saya....
jasa anda semua amat di hargai....

12 comments:

itangmanih said...

kalu xnk minum glucose,kena la mkn nasi byk sket kot...

~ana~ said...

nasi dah banyak mkn rs nya..but mungkin x cukup kot..doctor suruh naik kan berat badan..sbb dia kata 45kg ringan sgt...dah la fully bfeed....hu3x...

Afne said...

agaknya pengambilan gula ana sehari tak mencukupi utk tenaga yg ana gunakan.

terkejut afne baca entry ni. harap semuanya dh ok.

nieda said...

take care k, jaga kesihatan..sekarang ni musim panas

itangmanih said...

apa lg...pagi nasi,lunch nasi,ptg biskut,mlm nasi...hoho

~ana~ said...

afne-tu la..rs nya pengambilan gula skrg ni x cukup lg kot..ana ni dah la kurang manis..hu3x..

nieda-thanks ya...

akak-sblm kena ni pun, bekpes-nasi/mee+kuih muih, lunch-nasi, ptg-roti/biskut, mlm-nasi, minum mlm-roti/biskut..ho3x...x cukup lg la tu..

mama_umar said...

ana..alhamdulillah xde ape2 yg serius jadi..apekate ana mntk diet yg betul dr doc, food intake yg baik hari2?hmm,kdg kitepon cpt sgt rase letih,pening pale

suhailina abu bakar said...

take care nana..

~ana~ said...

zeti-tu la..nnti nak g jumpa doctor balik...
ina-thanks...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

alahai ana ..nasib baik ofis mates ada bwk gi jump dr terus .. take care yer .. jaga diri bebaik ..

~ana~ said...

kak d, tu la pasal...kalau x, xtau la saya..hu3x...

Anonymous said...

Genial brief and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.