Monday, April 12, 2010

~cik P sudah datang...~

setelah hampir 1 thn lebih, cik P tidak muncul dlm hidup saya,
akhir nya, pada minggu lepas, cik P telah muncul....
makna nya..saya telah kembali subur....
hah3x....

maka nya kan..bila saya pump susu, ala2 segan nak keluar..
pump kul 1030 tu dpt dlm 7-8 oz je...
ptg tu pun dpt dlm 8-9oz je...
tp xpe la...saya redha...
lepas ni saya kena keja kuat lg utk pastikan stok susu maintain....
ala..lgpun cik P ni dtg sebln sekali je kan,
so, xde la setiap hari stok saya akan jadi gitu...

ada org kata, susu yg keluar time cik P dtg ni, x brp sedap erk?
ye ke?saya pun xtau..dulu nak tanya ajmal tp dia x reti cakap...:)
tp apa2 pun, saya x percaya la sbb saya tgk sama aqil hisap mcm biasa je...
ajmal dulu pun.....ms cik P dtg, dia hisap mcm biasa je...

ntah la..kadang2 banyak sgt mitos dlm bf ni kan...
yg x tahan tu..org yg x fully bf, bleh plak cakap lebiih2 dr org yg bf kan anak dia...
seolah2 dia yg banyak ilmu mengenai bf ni nak banding kan dgn kita yg fully bf ni...
entah la..mcm2 kan....
tp saya hanya mampu tersenyum...:)
kang cakap banyak2 kata aku melawan pulak....adui la...susah kan...
eh..tetiba plak jd cam luahan perasaan...td tajuk lain...
xpela..layan je la...:)

10 comments:

nieda said...

think positif k, nieda dulu masa Humaira 4 bulan dah dtg cik P. 5 bulan dia stop masa Humaira 7 bulan datang balik sampai sekarang..aduss..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

walau cik P dtg .. tetap byk hasil tue ana ..syukur aminnn ... think postive ok ;-)

Nana said...

wah lama ek cik xdatang kita time 6 bulan pas bersalin dah kuar dah cik P

~ana~ said...

nieda-thanks nieda, harap2 teratur la..dulu time ajmal, teratur je...

~ana~ said...

sis d, thanks ye...tu la..syukur la hasil ttp ada...thanks ye kak..

~ana~ said...

nana, time ajmal dulu kan, hari ke 50, cik P dah dtg, jumpa gynea pas tu, dia kata..eh..subur awak ni..ha3x..nak tergelak rs bila gynea kata gitu..

sethn lebih tu kira masa pregnant gak la..pas bersalin dlm 5bln je la...heh3x...

Afne said...

ana dh kena yea.. takpe, insyaallah cukup rezeki aqil. apa yg afne tau time period digalakkan amik lbh kalsium. ana pernah dgr?

psl mulut2 org ni toksah la kita lyn. i've axperienced it before, geram mmg geram. tau la anak berderet 4 org tp lagak melebihkan org fully bf. "afne kurus sgt sbb terlebih pam bg susu kt anak" what?????? wakakakaaaaaaaaaa

~ana~ said...

oo afne, kenaa ambik kalsium erk..erm...nnti nak ambik la..x pernah lak dgr gitu..anyway, thanks for ur info erk..ana skrg ni ambik vit c je.tu pun malas..asyik skip je...hu3x...

afne..bnyk benda bleh tutup..tp mulur org tidak bleh sama sekali..:)

A D I A said...

eh kalau cik P x dtg tak semestinya x subur taww, maklumlah tgh BF. my cousin tak datang cik P 6 bulan pastu disahkan pregnant. camne tu.

~ana~ said...

adia, ye ke...erm..so, senang cite, even kita ni fully bf, x dtg period but still kena jaga2 kan..hu3x...