Monday, April 26, 2010

~jalan oh jalan~

hr ni tension giler rs time balik keje td...
kul ofis 530, ikut mahameru, smpai umah babysitter 745...
gile kan...xtau apa yg buat jalan jammed teruk mcm tu sekali...
biasa paling lewat pun sejam je...
biasa kalau ikut mahameru nih, kat jalan istana tu la br start jammed nya...
ni br je smpai exit jalan duta tuh, dah start jammed...>
aku dah la ngantuk...
seb baik sebelum kuar ofis, ada beli secwn kopi..
tu je la pengubat ngantuk td....

eh..lupa..ada lg satu...mr azam...dia call gak aku...

nak borak2 xnak bg ngantuk sgt..thanks dear....:)
mcm2 ragam org aku tgk td..
ada dr fast lane, nak tukar lane terus nak g susur keluar ke pusat bandaraya...
padahal ms tu dia dah nak terlepas dah susur keluar tuh...
tp sbb xmo harung jammed, nak try jln lain, sanggup tukar lane 90' lg tuh...
aku ingat nak wat gitu gak tp x berani la...
aku setakat tukar2 lane je la...
kalu lane kanan laju duk lane kanan..
begitulah sebalik nya....hu3x..tension i....

tension la kalau hari2 mcm ni kan...
aku bila kena gini td terus fed up...
rs mcm.."alahai nyesal nya x ikut jln tun razak" td..
aku bkn apa...sejak diaorg buat longkang kat jln sungai besi tu,
aku dah mmg jarang guna jln tun razak...jammed teruk kat jln sungai besi sbb sempit org buat longkang.....tp kalu ikut kan jalan tun razak lg dekat...cuma jammed tu la x tahan nya....
that's why aku guna mahameru skrg ni...>

mahameru jauh sikit but smooth sgt until jalan istana or masuk kl seremban highway...ms tu br nak jammed..ok la kan sbb tu dah nak smpai umah dah....

meter speed tu x smpai 30 pun aku bw..gile x gile...
pas exit cheras, masuk besraya br la bleh speed smpai 80...
ms lalu besraya tu, aku nmpak kl seremban highway clear gile...
nyampah aku..selalu camtu...paling tension dgr kat radio...
"traficc lancar di kl seremban highway selepas susur keluar D*** P*******...."
tension..kenapa sblm umah aku jammed, lepas je umah aku tuh dah clear...
sgt x faham....padahal jln sama je....

ada gAk kawan2 aku yg duk area umah aku ni ramai guna SMART tunnel...
idak la saya nak bayar rm2 semata2 nak clear..bila dah kuar dr SMART tunnel tuh, kena harung jammed gak..tension gak...huh2x...

tension2, aku ambik gmbr..sj je suka2...
tgk la..dari cerah smpai ke lampu jln tu terpasang, aku masih lg di jln raya...
maaf la kalau kereta sapa2 masuk blog aku ni ye...di harap halal kan la ye..dah terambik gmbr nye...nasib la kan...sapa suruh duk dpn aku...hah3x...jahat tul la....

ni cerah lg..ni br je lepas pwtc...



dah nak gelap dah...



dah gelap...hu3x...

8 comments:

A D I A said...

erkk rasa nak nangies bila stuck in jam macam ni kan. nasib la zaman2 i mengharungi jem ni dah berlalu. tatau la lepas ni kan. ape yg buat jem teruk tu? buat jalan? accident?

~ana~ said...

adia, tension gile..smpai kesudah i xtau apa yg buat jln tu jammed...sbb lepas susur keluar umah i tu, clear dah jln tu...siut je kan..

nieda said...

bila duduk bandar jammed dah jadi mainan kita jer kan..nak buat camner redha dalam paksa la..hehe..apa2 pun take care ketika memandu k

~ana~ said...

thanks nieda...tu la...jammed ni mcm perkara biasa je..tp semlm tu la..x tahan jammed teruk sungguh2 la...pasrah je la..:)

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

ana ko tau .. kita pernah ekali lalu smart tunnel ... TOBATTTTTTTTTTTTTTTTTTTT ..sebabnya kita rasa cam terkurung dlm tue .. jauh rasanyer tak jumpa2 hujung terowong .. dah panikkkk dah ... sib baik hubby yg drive ..hui ;-(

Nor Aishah said...

jamed memang tension.. nasib baik kat tempat keje saya ni jarang jamed.. tapi bila berlaku excident jamed paling cepat habis pun 2 hours.. tu yang paling cepatlah... tak sanggup nak harung jamed..

~ana~ said...

sis d, kite pernah masuk 2 kalu je smart tunnel tu...ms masuk je, terus pk, camna la kalau smart tunnel ni runtuh..hu3x..betul la kak..rs mcm terkurung je..kalau masuk, x sabar2 nak keluar...hu3x..

~ana~ said...

aisyah, kalau jammed sbb xcident bleh diterima lg la..ni jammed x tahu apa punca..tension!!!