Thursday, May 20, 2010

~aku terkurung di rumah sendiri~

tempat; rumah kami
waktu; 750mlm kelmarin...
mangsa; aku

time ni, mr azam balik kul 8..biasa dlm 810, aku g ambik dia..
pas semayang maghrib aku pegi la kat yard blkg..
nak ambik brg kat peti ais...
yard blkg tu kami letak peti ais dan washing machine....
oklah...nak memudahkan korang imagine,
aku papar kan gmbr ni....




ms kejadian, aku di belakang pintu tuh....

tombol tu kitaorg mmg lock..bleh plak aku terlupa...
aku tolak pintu tu....
sengal sgt ok...
tingkap sebelah kanan mmg aku bukak...
tingkap sebelah kiri, aku tutup dan lock....
cuak gile dah aku rs time ni...
yard blkg tu kitaorg guna mangga,,,
kira nya aku mmg betul2 tersepit la...
lg aku cuak anak2 aku dlm umah...

aku panggil ajmal suruh bukak..
tp dia kata xleh...mmg susah pun nak bukak pintu tuh....
dia jd cam kemas sikit....
aku suruh dia ambik fon tp bleh plak dia kata xde..
padahal tepon tu mmg ada kat hall tu....
sebelum ni kalu aku suruh ambik fon, cepat je g ambik nya...
time emy. gini, bleh plak dia purak2...
dia siap joget2 dgn aku....gelak2...
pastu aku bgtau la aku terkunci, pintu xbleh bukak lg dia gelak2...
tension nya aku..
aku xtau la dia faham ke x maksud terkunci tu kan...
tp tu la...dia gelak2...main cak2 dgn aku....

lagi haru bila aku tgk aqil dah menyusur ke tong sampah kat dapur....
aku suruh ajmal alihkan tong sampah tu dia bleh kata x payah....
adoi..kalau korang geram x.....

last2 aku x kira la...
mr azam nak marah pun marah la...
aku nekad nak pecah kan cermin tingkap belah kiri tu....
aku buka slow2 alhamdulillah berjaya....
pastu dah dpt bukak pintu bleh ajmal siap tepuk tangan cakap yea mama...
kalau korang..apa perasaan korang..
aku gerammmm gile dgn dia.....
eeeeeeeeeeeeee.....seb baik la ko comel ajmal..sila muntah
kalu x......

fuh..tp tu la..aku mmg cuak sungguh la....
takut pun ada...
bila aku cite kat mr azam, seb baik dia x marah..
cuma suruh aku hati2 la pas ni....
pengajaran la utk aku agar terus berhati2....
hu3x....

11 comments:

rATu kEBaYA said...

naib baik boleh buka pintu tu.. klu tak habisla sampah tu berterabur pulak..

~ana~ said...

aishah....
tu la pasal...seb baik bleh buka...smpai luka tgn nak panjangkan tgn supaya smpai ke tombol pintu...adoi la...

Nana said...

haha lawak plak baca cite ana ajmal bole main cak2 plak ek ehhehe

A D I A said...

ajmal seorang yg cool hehe. nasib dia tak nangis.

~ana~ said...

nana...tu la pasal..duk main cak2..dia mcm tau je,,dia buat apa pun, mama dia xleh nak buat apa..hu3x...

adia, dia menangis kalau mama dia x bg perhatian kat dia je...heh3x..

nieda said...

mau tak cuak jadi mcm ni..adoi ajmal2, awat lah suka mcm tu..mama awak dah cuak tau..mmg risau kalau terkunci bila ada anak2 kt dlm..apa2pun alhamdulillah dh selamat

~ana~ said...

nieda, tu la...seb baik semua selamat..xde apa2...syukur alhamdulillah...

Afne said...

hahahhaaaaaaaa

jgn mrh yea afne ketawa. salah ana. tp kan.. afne pernah hana tarik pintu tu. sbb dia kata adik nk masuk blkg. nsb baik tak pernah lock unless gi keje & tido huhu

~ana~ said...

afne, x kisah pun afne gelak...ana pun gelak sorg2 pas tu....adoi la..kelakor sungguh rs nya...tp tombol tu mcm dah rosak la...kitaorgg try unlock xleh dah..hu3x..kelako la..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

adehhhh ... kalau kita pun nekad pecahkan cermin .. pernah ler terkurung dlm pintu bilik air .. sib baik plastik .. aku main tarik jer pintu tue sekuat hati ..sib baik dpt kuar ..isk...

~ana~ said...

sis d, lg naya dlm bilik air...adoi la...pengajaran kan kak..lepas ni kena xtra carefull...