Friday, May 14, 2010

~mc~

hr ini saya mc...maka bertapa la saya di rumah untuk berehat...
mc sbb sakit tekak dan selsema...
demam pun ada sikit2....

as usual la kan..kalau g klinik dr raha ni,
dia dah tahu dah..kalau saya demam, dia just bg vitamin n mc...
sbb saya allergic dgn paracetamol....
erm...best kan..xyah nak menelan segala ubat yg pahit2 tu...
just mkn vitamin je....
tp dr raha pun x berani gak nak bg ubat2 tan lain sbb takut saya allergic...
saya bkn sahaja allergic pd paracetamol, bahkan ada lg 2-3 jenis ubat yg mmg saya xle mkn...
kalau mkn, muka dan bdn naik bengkak, gatal2....

pernah dulu saya demam, g klinik kat alam damai...
dah bgtau saya allergic kan..tp doctor tu bg jugak ubat...
ubat batuk, selsema, demam....
tp dia kata semua ubat ni xde kandungan paracetamol...
kesudahan nya bila saya mkn saya terus dikejarkan ke hukm sbb allergic...
allergic smpai susah nak bernafas...

sejak peristiwa tu mmg dah x berani ambk apa2 ubat kalau sakit melain kan vitamin...
skrg ni kalau rajin, ada gak mkn multivitamin yg ofis a.k.a hospital saya bg tuh...
tp tu kalu rajin je la....

eh eh...panjang pulak cerita nya..td kata nak rehat....
ok la..nak rehat dulu...xtau bleh tdo ke x n i..kalu xleh,
nak jawab tag dan nak ber blogwalking la..:)
xpe kan org x sihat nak blogwalking kan...:)

6 comments:

A D I A said...

doc selalu tanya saya ada alergic apa2 ubat ke? saya selalu tanya doc balik alergic ubat tu camne? hehehe.

rest tauuu. blogwalking takpe. tu kira ubat gak tu.

~ana~ said...

adia, bila allergic ni tgk la...kadang2 jd bengkak dan gatal2 satu badan, kadang jd kesukaran bernafas...but beware...sbb ianya bleh menyebab kan kematian...hu3x...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

take care yer ana ;-)

~ana~ said...

thanks sis diana...

rATu kEBaYA said...

ana hari tu ada tgk MHI alergic ni mmg boleh menyebabkan kematian.. lagi yang bengkak kat mata n mulut.. boleh membuatkan saluran nafas sempit...

rehat dengan secukupnya ye..

~ana~ said...

aishah, ha'ah..biasa kita akan naik bengkak kat mata, mulut dan muka dulu then br merebak ke seluruh badan..

thanks ye aisyah..