Wednesday, May 26, 2010

~muffin coklat pisang~





2 hr lepas aku g giant kat umah tu...
pastu nmpak la pisang montel yg dia label "reduced to clear"
aku kan..kalau g giant ka, tesco ka, care4 ka, jusco ka..
sokmo cr pisang kat section reduced to clear nih...
sbb nya kan..pisang dia mesti pisang yg dah lembik2 tu...
yakni kalau nak buat cekodok ka, dan apa2 je la yg berkaitan dgn pisang ni sesuai la sgt...

aku pun bila tgk pisang tu cergas la ambik..
harga asal rm2.51 pastu reduced jd rm0.67....
erm..lupa plak ambik gmbr pisang tuh....

so, mlm td, aku pun buat la muffin coklat pisang...
kalau aku buat muffin pisang or kek pisang,
sambutan kurang sikit sbb umat kat rumah tu kalau apa2 berasaskan coklat, cepat je habis....
bhn2 semua ada..kul 1030 mlm br start buat....
ye la..kena la tunggu anak2 tdo dulu kan...
kang nnti muffin ke mana anak ke mana......

eh...panjang plak cite aku ni...
jom la layan gmbr...
gmbr kurang memuaskan la...

biasa la..dah la muffin tu color coklat kehitaman...
pastu kamera plak ala2 hidup segan mati xmau....
mmg out la gmbr nya...tp........
gmbr x penting...yg penting rasa nya...
sedap tau....
kawan2 bleh la cuba jugak...senang je....

kebetulan hr ni mr azam balik umah MIL,
so bg la kat diaorg sikit..
bw ofis sikit, bg kat umah bbsitter sikit, makan kat umah sikit...
dah..selamat...habis...

ada sikit lg pisang tu..ingat nak buat lg la...senang je kan....kejap je dah siap...
tgk..hitam...
nak kukus....
dah siap...dlm tupperware tu, nak bg MIL...
aku pelbagai kan jugak, letak dlm cup kertas tuh....
cpt sikit proses mengukus habis..heh heh heh...
eh..resepi dia aku tertinggal la...mlm ni kalau sempat, aku update balik,
aku letak resepi ye...
rs mcm dah letak dlm hbag td....
hu3x....

3 comments:

Afne said...

afne aritu tingin mkn pisang goreng. eddy beli la sesikat pisang gabak2. blk rmh eddy request cekodok pisang. ada lg tak buat apa dh lembik.

rATu kEBaYA said...

cepat2 masuk resepi ye.. tak sabar nak buat.. ada jugak pisang kat rumah tu..

~ana~ said...

afne, nnti ana masuk kan resepi tu, bleh la try..senang je nak buat....gebus sgt..:)

aishah..insya allah mlm ni ye...bila dah buat, jgn lupa buat tayangan tau..:)