Wednesday, May 12, 2010

~perasaan saya~

pg td, saya seorg mengurus kan anak2 memandang kan mr azam keje malam...
dr last week lg saya handle diaorg berdua pagi2...
sedikit stress jugak sbnar nya....sbb sedikit penat...

2 hr lepas, seliipar ajmal putus....
actually bleh pakai lg..tp sbb saya tgk tapak nya pun dah agak haus,
nak kena tunggu weekend ni la br bleh kuar nak g beli....
maka nya saya pun suruh ajmal pakai selipar yg jenis sarung kat jari tu..
selama ni selipar dia yg sarung terus tu je....
yg ala2 crocs tu..
pastu kan...dia x reti pakai selipar yg sarung kat jari ni...
punya la susah nak suruh dia pakai..
dr kereta nak naik umah dan dari umah nak ke kereta memakan ms hmpir 20 min...
sbb nya selipar tu asyik tercabut dr jari kaki nya....
selama ni saya sabar je...
saya positif kan diri....saya kata kan pada diri saya...
"kalau x ajar skrg, bila lg nak ajar.."
tp pg td saya tewas...saya marah dia....
smpai umah bbsitter, nak keluar kereta,
dia terus ambik selipar lama dia...
dia kata xnak pakai selipar yg br tuh...
agak nya dia terasa dgn saya...
dia xnak dah pakai selipar baru tuh....

sedih sgt saya..
x dpt bayang kan camna perasaan dia ms saya marah dia td....
dlm perjalanan ke ofis, dan smpai skrg ni, air mata saya masih lg menitis keluar...
sgt sedih..terus saya call mr azam....
mr azam tegur saya, dia kata saya terlalu mengikut perasaan smpai marah dia...
yea..saya mmg akui..saya mengikut perasaan...
tp kalau la dia mengetahui camna perasaan saya ms tu....
sedih.....

mr azam akan pujuk dia hr ni...
harap2 dia akan lupa kan peristiwa pg td....
sgt sedih ok...

moga ia nya x berulang lg...
saya tidak harus ikut perasaan sgt...(:

8 comments:

Afne said...

ana, sabo yea. lazim kita manusia biasa.. kadang terlupa had yg sepatutnya.

bdk kecik mmg tak tau apa... yg dia tau, dia dh biasa dgn sesuatu benda so dia nakkan yg itu je setiap hari. same goes dgn hana masa kasut ala2 crocs dia putus tali tepinya sampai ditegur pengasuh taska. bkn ibu taknak beli baru.. ada lg 2-3 psg kt rmh tp itu jugak yg diambilnya. hari tu soh dia pilih sendiri selipar pooh yg jenis sarung bukak depan tu. ke mana2 elok la dgn selipar baru pinky pooh tu hehe

~ana~ said...

afne..tu la..sedih sgt....rs nyesal gile marah2 dia td...adoi la...

hah afne..selipar ajmal tuh yg ala2 crocs tu la..tali tepi dia putus...tp ni ada gmbr ben 10...ada gmbr cartoon tu yg dia nak jugak pakai even dah putus..tp ana dok paksa dia pakai selipar yg br..hu3x...

mama_umar_maryam said...

hmm,byk kali gak terlepas mrh kt anak nih..then sedey..zety anggap as ups and down sbg ibu..

~ana~ said...

tu la kan zety...
cabaran kita dlm nak membesar kan anak2...hu3x...sedih sedih sedih...

A D I A said...

taktau nak kata sbb takde anak lagi. tapi biasa la, bila semua menda kita nak urus, jadi stress tu kdang2 terlepas kat anak2, walaupun tka maksudkan langsung kan. yg kita pasa, atuk nenek manjakan anak2, so mak pak kena tegas skit la.

Nor Aishah said...

ana, sabarlah biasalah budak2.. kekadang saya pun teremosi jugak bila anak2 nakal.. tapi lepas dah lama tu baru saya pelan2 pujuk dia..supaya dia lupa yang saya ada marah dia..
biasanya budak2 ni lupa klu kita ada marah dia..

~ana~ said...

adia, xpe..x lama lg merasa la tu..:)

~ana~ said...

aishah,tu la..betul la apa yg u cakap tu...ptg ni nak pujuk2 dia la..tp rs nya dia dah lupa kot..harap2 la...