Friday, July 9, 2010

~07.07.10~

hr tu aku ada bgtau kan aku el 07.07.10 tuh sbb tetiba ada hal kan..
nak cerita tp x dpt approval dr mr azam lg sbb aku x tanya dia lg bleh cite ke x psl tuh....
tp xpe la..aku cite psl benda lain la...

pg2 tu pas hntr anak2, kami g servis kereta dulu....
mak oi...tension giler tunggu kereta di servis..
kitaorg dtg on time..kira nya app kul 10, kitaorg smpai kul 10 la...
x sempat bekpes pun...
rupa2 nya diaorg guna sistem 1st come 1st serve...
erm...
berjanggut la kami duk tunggu kat situ..ms reg tu dia kata dlm 5 min lg,
diaorg akan ambik kereta utk start servis...
tp tgk2 kul 12 br kereta tu diaorg ambik..aku dah hangin dah..dah la lapo...
tu pun kul 12 br ambik kereta sbb kami complaint...kalau x, xtau la..

ok la...pastu kami duduk la n borak2 la....
aku buat aksi lentok borak2 sambil tgk kereta di servis sambil lentok kepala kat bahu mr azam.
kat kami duduk tu ada sorg pakcik tua...
dia pun tgh tgk kereta dia diservis...
sekali tu....pakcik tua bersuara;

hoi korang ni, bleh duduk sopan sikit x?x malu ke kat org duduk berkepit mcm ni...
padahal ms tu xde org pun...

aku dgn mr azam terkejut gile ms ni..serta merta aku duduk jauh dgn dia..buat muka bersalah sambil mulut x henti2 mintak maaf....
pastu pakcik tu sambung lg....

apa mintak2 maaf....korang ni x malu langsung..tahu la suami isteri, tp duduk la elok2 sikit...banyak lg tempat duduk lain kenapa asyik nak berkepit je?

pastu mr azam pun bersuara;

dah dah la..kan kami dah mintak maaf...

pakcik tu sambung,

apa mintak2 maaf?korang ingat senang2 mcm tu je ke nak mintak maaf...xde budi bahasa langsung...bla bla bla membebel lg...

aku ms tu dah bengang la..aku tenangkan mr azam, suruh dia diam je la...
kami duduk lg kat situ tp aku mula la pegang hp, ambik gmbr dia...
ms tu aku rs, aku nak je ciummulut ke mulut mr azam...
sj nak menunjuk lg..nak tgk apa dia cakap kan...
tp hati aku duk cakap gak, xpe la..xyah la..dia org tua...

aku fikir sbb dia org tua je...aku masih lg hormat kat dia...
tp sgt3x bengang ok...

erm..bila aku tanya pendapat kwn2 aku, mcm2 la pendapat diaorg....
ada yg kata;

1.x kisah la pakcik tu nak tegur tp cr tegur tu patut ubah sikit..xleh la nak hoi2 terus..apa salah nya cakap, nak, pakcik nak tegur sikit nni...bla bla bla...
2.pakcik tu xde hak nak tegur sbb tu public area....
3.mungkin pd pandangan pakcik tu, cr kami duduk tu sgt la menyemak mata dia, so, sbb tu dia tegur....

okla..aku terima la kan pandangan kawan2..aku x marah pun even yg ada mcm sokong pakcik tu sbb aku mmg nak tahu camna pandangan org lain...

untuk memudah kan, aku letak gmbr..bg senang sikit korang bayang kan..:)
gigih aku ambik gmbr2 ni ms pakcik tu g toilet...


pakcik tu duduk kat one seater tu, kami duk kat two seater tuh..


kami duduk lebih kurang mcm ni la..cuma kepala aku lentok sikit kat bahu mr azam...


pakcik tu tanpa kepala...mr azam x bg letak gmbr full pakcik tu...

pendapat korang camna?
erk..kalau korg nak bg pendapat, aku x kisah la menyokong aku or membidas aku...
aku terima je..kawan tetap kawan ok....

itu la cerita di hari ann. kami..tension tu tension la..
tp kat situ je la..pastu aku dah malas nak ingat..

10 comments:

itangmanih said...

outspokennya pakcik tu...
pi servis kat ner ni?

~ana~ said...

hah2x...
g servis kat glenmarie..
erm..lembap la servis nya..ke..mmg gitu erk kalau g service center?

cuti kah hr nih?

A D I A said...

pakcik tu bengang kot bini dia tak lentok2 gitu. hangin dia tgk aksi gitu.

ni pendapat i ye: kalau i, kat public i jenis pemalu skit, husband i yg tak malu skit. so kalau husband i over skit i tka berapa bagi sbb i pemalu (that if ada org depan i).

kat malaysia ni lain skit kot pandangan org, even kita dah kawin. tu budaya kita. kena accept la.

pendapat je tau tak semestinya betul :)

Afne said...

pakcik gersang? hahahhaaaaaa

Sity Sha said...

for me,sometime ade gak rase x selesa bila tgk adegan loving-moving dpn mata.tp tu hak masing2 la kan.
pakcik tu over la plak bila org say sorry die plak yg lebih2 emo lg.at least kalo tegur dgn berhemahnye,mesti ko xde la hangin sgt kan.hehe abaikan la pakcik tu.wife die period kot mlm td.hehehe

~ana~ said...

adia & ct...

thanks a lot ya for ur opinion...very2 appriciate it..muaaahhhh...

afne..ofismate ana ada gak yg kata gitu..hah3x..

:: iManja :: said...

pakcik dtg bulan kot...hahaa...pakcik pon duduk terkangkang...

~ana~ said...

sue, hah3x...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

aku laks emo ..pakcik tue nak tegor asal nak ckp hoi..hoi ...ishhhhhhhhhhhhhhhhh

~ana~ said...

kak d, tu la pasal..ee..geram pun ada...