Friday, July 16, 2010

~avent manual breast pump user-need ur opinion~

kepada semua para mommies kat luar sana..
aku nih ada sedikit persoalan nak tanya pasal breast pump avent aku nih...
aku ada sedikit masalah sbnar nya...

1.valve
kenapa valve aku ni ada kuar hitam2 mcm kulat kat tepi2 tuh..
tension aku..mcm kotor je..
xtau mn silap aku sbb aku rs setiap kali pas guna, mmg cuci bersih2 dgn air panas..
ni valve yg ketiga dah aku guna since aku guna breast pump ni...

dulu masa valve yg pertama dan kedua, xde plak gini tp kena tukar sbb dia koyak...
aku rs cr penjagaan nya sama je mcm valve yg dulu....
ni dah nak kena tukar valve br plak ni sbb td pump rs cam x best..
bila cuci, check2 tgk ada 2 tempat terkoyak sikit...
seb baik hr tu beli 2...


nmpak x hitam2 kat tepi2 tuh..

2.aku xtau apa nama dia..tgk gmbr nih...
ni yg ke-2 la aku guna..dulu yg pertama x rosak pun..
aku ada tanya staff kat kedai 1st few years tu, bila ms nak kena tukar benda alah ni..
dia kata bila dah lama guna la...
aku tgk yg lama tu dah tebal lekat mcm daki susu, aku pun tukar la..
pakai g br ni br 6 bln, tgk dah lekat2 daki susu ni
nak buat camna erk...
aku mmg dah cuci bersih2 la..
cuma kenkdg ada la time aku pump kat umah (weekend la biasanya)
lepas pump aku x cuci..aku biar dulu
tp tu jarang2 la....


tgk la..daki2 susu tu melekat...ee..

erm..korang punya parts ni camni x?
tension aku...

***********************************
dlm tension2 pun, nak share hasil perahan..
minggu ni, selasa-khamis, saya pose tau..
alhamdulillah sgt2...even pose, hasil nya sgt teruja..
biasa kalau x pose, sessi pagi tu, 9-10oz je dpt..
tp biasa nya 9oz la...
tp bila pose, alhamdulillah la..dpt 11oz..
tu pun masih rs lg breast x kosong....
tpp sbb dah malas nak tukar botol...
hu3x...ada je alasan kan...

11 comments:

Nana said...

ana, kita pon pakai avent siap bg kaka pinjam lagi xde pon jadi mcm gitu nape heran gak

Afne said...

ana, selama 3 thn ni tak pernah lg jd hitam2 mcm tu. klu lemak2 susu terlekat celah alur valve tu ada la. lg 1 apa benda nama dia tu, diaghframe ke benda tah afne tak pernah lak kena mcm tu. afne kt office tak pernah basuh pam. lps pam trs simpan dlm fridge office. save masa.

Cik Pah said...

salam ana, cik pah baru jer 8 bulan pakai avent nin..so far takde pulak jadik macam awak.. mungkin lepas guna cik pah terus basuh dan keringkan kat bawah aircon kat opis..

rasenya kalau biar lembab mmg akan jadik camtuh kot..

~ana~ said...

nana, tu la..heran sgt..tension haku...

~ana~ said...

afne, tu la...sgt pelik ok...diaghframe tu yg kedua dah ana pakai..yg 1st dulu x rosak pun tp sbb tebal sgt daki susu tuh, terus tukar..

~ana~ said...

salam cik pah,

saya pun pas cuci mmg kering kan bawah air cond...
air cond kat ofis ni 16'C...

erm..sgt konfius...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

masa kita pakai pun takder hitam2 nieh ... try rlps pump rendam air pns ok tak ana

mama_umar_maryam said...

mayb sbb lembap kot ana, ztnye medela pon cenggini gaklah..yg itam2 tu sental ilang,mmg kene ade back up 2-3 pcs

~ana~ said...

kak d,

ana xde la plak rendam..setakat cuci dgn air panas je la...erm...

~ana~ said...

zety,
bila pk & kaji balik, rs mmg betul la..sbb lembap...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.