Tuesday, August 24, 2010

~puasa hari ke 13~

semlm jalan mahameru sgt clear...
kan bagus hari2 mcm ni...
kul 510 ptg aku dah masuk besraya...
singgah pasar tani jap beli ikan...

balik tu terus masak...
mr azam dah smpai awal dah...

menu semalam;

-siakap sweet sour(masak)
-sayur campur goreng(masak)
-ikan pari+sotong bakar(masak)
-tomyam campur(beli)
-onde2 a.k.a buah melaka(masak)
-cucur udang(masak)
-cempedak goreng(babysitter ajmal & aqil bg)

aku bangga dgn pencapaian diri sendiri...
ni la paling banyak lauk aku masak sepanjang puasa...
kalau ikut kan mmg xmo beli apa2...
tp mr azam kena ada lauk berkuah..
kalau x tercekik kata nya....kata nya la....:)
so, tu yg aku suruh dia beli tomyam tuh....
kira nya semlm mmg tidak menjejak kan kaki langsung ke bazar ramadhan....:)
kan best hari2 mcm ni...

mr azam plak dia kalau bleh nak beli je..
kata nya, dia xmo menyusah kan saya utk masak..
sbb dia tahu saya penat...mmg pun
tp dah tugas kita kan...
pastu plak xkan hari2 asyik nak beli je.....


ikan siakap tgh goreng lg..ms ni lg 2 minit nak berbuka..hu3x..
yg dlm plastik kuning tu cempedak goreng....:)
tgk la ikan pari dan sotong bakar saya tuh, xde rupa langsung kann....(:..
seb baik rasa ada..:)

hr ni nak msk apa yea...:)

14 comments:

.::Lynn::. said...

biar xde rupa janji sedap... puas hati makan masak sendiri biar pin penat

~ana~ said...

lyn, betul3x...biar penat tp puas hati..:)

nieda said...

byknya menu..superb la. sempat sediakan semua

itangmanih said...

mak aii...mcm nk kenduri je ni..kalah kami yg mkn 4 org ni...hehe

~ana~ said...

nieda, nieda pun bleh buat semua ni kan..:)..terlebih2 sempat kan..:)

~ana~ said...

akak, utk pengetahuan anda, semua lauk dan kuih muih adalah licin..tiada pembaziran lgsg..hah3x...

SyidaGorjes said...

rajinnya memasak.kami tunjuk2 je.hehehe

itangmanih said...

ye ke..mak aii...kuss semangat...kt umah tu yg mkn byk abg ngan akak je..kaq ngan bibik mkn sket...sahur pun kitorg ber2 je mkn

~ana~ said...

syida, xpe la..nnti ada ms bleh la masak2 jugak kan..:)

~ana~ said...

akak, hah...kami berdua sememang nya kuat mkn..eh eh..tambah lg 2 org tu..diaorg pun sama gak mkn..mkn fish..:)

rATu kEBaYA said...

biar ikan pari tu tak nampak rupa.. yang penting rasanya..

ingat hari ni pun nak buat ikan pari bakarlah... bulan pose ni berkuah sgt tak masuklah..

~ana~ said...

aishah,

sila2...buat pari bakar hr ni ye..
nnti kami cuci mata tgk gmbr erk..:)

A D I A said...

wahh syabas betti. byk lauk u masak dalam masa suntuk. i wish i can be like u :)

~ana~ said...

adia, bleh nya...usaha tangga kejayaan...:)