Thursday, September 9, 2010

~saya sudah smpai~

alhamdulillah saya sekeluarga dah selamat smpai di penang..
bertolak kul 245 pg td...
setelah mengharungi jammed yg teruk kat tapah,
ada lori bw muatan apa ntah terbalik...kereta jln mcm kura2...
kat 1 hour gak la jln mcm kura2....
tp lg kesian rs nya kat org yg menghala ke kl sbb lori tu mmg block jln..
mmg xleh nak gerak..aku tgk ada yg siap kuar kereta/bas..borak2 hisap rokok lg...
kitaorg seb baik sempat smpai r n r tapah beli dunkin donut utk bersahur...

erm....
hr ni xtau xtvt apa..ni 1st time puasa kat penang..sebelum ni balik mlm raya,
so, mmg xtau la apa persiapan yg diaorg buat...
tp...aku rs...mesti duk lepak2 je nih...
haish kalau aku kat kg...
time ni mmg dah tgh basuh buluh lemang dah ni...
hu3x...thn ni x merasa la mkn rendang ma dan lemang ma buat...
seb baik aku dah terror masak rendang resepi ma tu,
so, nnti balik kl bleh la buat...

erm..xmo la teringat2 kat kg...nnti makin sedih plak...
xpe la..pujuk hati sendiri....
mintak2 cepat ms berlalu utk jumpa raya next year pulak...
hah3x....
aku mmg dah kuat sbnar nya..sbb ada anak2....
sbb biskut raya pun x buat, mood raya pun xde, so xde la rs sedih sgt...
kiranya balik penang feeling2 balik utk holiday la....

tp.....
br2 ni cousin aku plak tnya psl raya2 nih...
adoi la..spoil mood aku...
pastu semlm plak ms cakap on the fon dgn ma,
suara dia sedih je la plak...
erm...terus la aku terasa la..
yela..sbb kitaog sehari sebelum raya ni mmg sibuk buat lemang, rendang, kemas rumah...
tp xpe la kan...
lain tmpt lain cara nya kan..ayat penyedap hati

hari ni rasa nya xtvt kitaorg, rehat2 pastu g merayap kat queensbay kot...
xde maknya nya nak buat lemang buat rendang bagai kallau duk sini kan...
okla..bye...

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir dan batin,

pd adik beradik, sudara mara kat kg tuh,
mkn lemang dgn rendang, ingat la ambe kat sini ye....

2 comments:

Nana said...

klw tidak kan malam tadi pon kita dah balik penang...tu cite klw cuti en.somi dapat cuti la...huhu

~ana~ said...

xpe la nana..dah jd cite en somi x dpt cuti kan..duk je la kl..heh3x...kl oun best apa..boleh baring atas jln....heh3x...