Wednesday, October 20, 2010

~lawak ajmal irfan~

ajmal irfan...
dah 2 thn 7 bln dah..kejap je rs nya...
vocab dia dah mcm2 dah..kenkdg x terlayan pun ada....

alkisah nya 2 malam lepas....
aku tdo dgn anak2 je la sbb mr azam keje shift malam...

lokasi; dalam bilik tgh tdo..
waktu; dlm pukul 2-3pagi...(PAGI ok....)

ajmal terjaga...merengek2..
aku pun tanya la...

aku; mal, mal nak apa...diam..diam..xmo nangis..nnti baby terjg...(ni mmg ayat standard aku cakap kalau dia terjg tgh mlm buta)

ajmal; mal nak bubur...

waktu ni aku dah blur dah..mn la aku nak cekau bubur time2 gini...

aku; nak bubur? bubur apa? mama buat susu la....(sj aku mengelat ckp nak buat susu sbb kalau betul2 dia nak bubur, mn aku nak cr)

mal; mal nak bubur baby...

aku; owh ok..nnti mama ambik....

ms ni aku lega gile...seb baik la bubur baby mkn malam tu ada sikit lg...
aku bw masuk bilik, suap satu sudu...terus dia tdo balik...
actually ms suap tu pun dia tgh tdo..tp mulut bising2 nak bubur..nak bubur....

mmg nasibb baik la mlm tu ada bubur tu sikit lg...
aku x basuh lg bekas bubur tu..

malam tu diaorg main sana sini...maka nya baby mkn sikit je..
kalau x mmg x pernah ada sisa pun....
ajmal pulak mlm tu asyik duk mkn kek coklat..
biasa nya sambil aku suap baby, dia mkn jugak bubur tu sikit2..
ni mlm tu xde langsung.....

ajmal..ajmal....
seb baik la nak bubur je...
kalau nak benda2 mengarut yg lain...
mampus aku.....
hu3x..



kalau bercakap skrg ni bkn main lg...
penat aku nak menjawab..huh3x...
tp xpe la kan...
budak tgh membesar..mcm tu la kan....

tgk bj ben10 dia tuh....
di paksa nya mak pak nya beli bj tu ms kat JJ...
ni one of dia punya bj raya...
skrg ni tiap2 minggu kalau keluar, mesti nak pakai bj ben10
siap bg alasan...

'mal x nak bj lain, bj lain x cantik'

hr tu lg la...dah pakai bj lain..dah nak kuar rumah dah....

'mama, bj mal ni x cantik la..tukar la..mal nak pakai bj ben10'

ho ho ho.....

21 comments:

~ As ~ said...

sihat2 anak ko kan ana, insyallah aku balik raya haji ni blh jmpa dua2...last year tak sempat sbb ko sakit kan waktu tu...

shakila mubarak said...

nasib baik xmntak pizza. klau x, loteh mok die nk kene wat pg2 bute mcm tu..

~ana~ said...

as, hopefully thn ni bleh la jumpa erk..:)

~ana~ said...

kila, x kuasa la nak buat pizza pg2 buta...kalau dia mintak benda2 ngarut kena guna reverse psikology la...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

wah sabonyer melayan mtk bubur time2 gitu ..he..he.. lwak pun iye ;-)

:: iManja :: said...

hahahaha...gabra mama, ajmal maken ensemlah ngan baju ben10 dia tu

~ana~ said...

kak d, layan je la..selagi bleh layan..ngantuk semua tolak tepi..heh3x...

~ana~ said...

sue, mmg gabra pun...mau nya dia mintak bubur kacang hijau ke..mampus la mn nak cari...hah3x...

A D I A said...

dah hensem la ajmal ni :) geramm tgk.

Nana said...

hehe tingat kisah damia minta air teh pagi2 buta dah ler umah kita xde teh .
hehe dah pandai pilih baju ek sama je mcm damia hehehe tu la budak2 ni bila dah besar kan mcm2 menda yg mencuit ati

~ana~ said...

adia, sue, hensem ke..:)

terima kasih...:)
sambil berdoa jugak mudah2 an anak dara korang pun comel lote nnti..:)

~ana~ said...

nana, budak tgh membesar agak nya mcm ni la kan....mcm2 peel..hu3x..

MadianiMamat said...

mal & aqil,
nape mama anda mcm sudah gemuk??hahahhahaha...

ari tu mokcik ade jumpe stokin ben10...tp stokin murah je, no brand2, blh?kalu blh, nnti mokcik beli ke mal n baby eh???

~ana~ said...

mokcik, mama x gemuk la...hari2 mal dgn baby dera dia...suruh dia buat mcm2...mungkin salah tudung tu...tudung tu mcm geleber sikit...gmbr tu pun pakai timer je..sbb ms tu kami 3 org je kat rumah...

stokin ben10?
nok nok nok.....
x kisah la xdok brand pung...janji ben10...
eh..utk baby jugak yea...jgn beli kat mal je..sian gok kat baby..dia pun nok kenal gok ben10 ni gane rupa....
terima kasih mokcik....:)

nieda said...

huhu...mcm2 ragam anak bila membesar ni yer..tersenyum nida tgk gelagat ajmal

mama_umar_maryam said...

hik3,lawakla ajmal..seb baek xmntk cendol ke,nasik minyak ke,hahaha

MadianiMamat said...

mesti laaaaaaaaaaa....nnti mokcik beli ke baby jugok...mane bleh beli ke mal sorg je...cannot2..hahhaha

~ana~ said...

nieda, tu la..mmc2 perangai diaorg ni..ni aqil xtau la camna gaya plak..heh3x..

~ana~ said...

zety, dia mintak nasi minyak ke..cendol ke...mama dia buat2 pengsan la..hah3x..

Lyana said...

hahahaa..mesti ajmal termimpi2kan bubur adik yang tak sepat di paw nye malam tadi..kehklehkeh....

~ana~ said...

lyana, akak pun rs cam tuh..hah3x..