Wednesday, December 15, 2010

~perancangan~

korang jenis suka buat perancangan x?

ada org kata, jika anda gagal merancang, anda merancang utk gagal.

betul kan mcm tu kan....

korang jenis plan dulu x apa nak buat lepas ni, esok dan seterus nya...

maksud aku, merancang utk buat apa2 keje la dlm kehidupan seharian korang la kan.

mcm aku kan...

celik je mata bgn dr tdo, aku plan nak buat apa.

pastu kenkdg aku ada limit time la...

cth, aku bgn 530am.

530-600-mengepam sambil melayari internet
aku akan buat ikut betul2 waktu tu. kalau aku ngelat sikit terlebih dr waktu tu mula la aku jd x tentu hala sbb kena buat task seterus nya dlm keadaan terkejar2..

mmg setiap hari aku akan plan apa nak buat utk hari itu, aku rs mcm jd lebih ok sikit la. mcm tu jugak kalau hari minggu. biasa aku akan plan siap2 nak buat apa. tp kalau mcm keadaan x mengizin kan mcm cuaca x ok ke, ada tetiba hal lain ke..mmg xleh nak elak la kan.

sbb tu biasa nya hari jumaat malam tu, aku akan bgtau mr azam apa nak buat utk weekend ni. so, biasa dia akan tau la kan. yg aku hangin bila dia terlupa apa yg aku dah plan nak buat. hu3x...

aku kenkdg terfikir, org lain mcm aku x? maksud aku korang2 semua la..:)...

11 comments:

rATu kEBaYA said...

kadang2 ada jugak merancang.. tapi tgk keadaanlah.. tapi kalau rutin harian tu memang dah setlah.. dan mmg hari2 akan macam tulah.. klu timing lari pun sikit jelah..

SyidaGorjes said...

dah merancang nak masak apa untuk hari sabtu ni.resipi dah print dari hari isnin.poyo tak?heheheh

mama_umar_maryam said...

hehehehe..mmg ade buku list-to-do..tp kdg set dlm hp..kdg ckp mulut je ;)

Afne said...

afne suka merancang tp takde la details sgt. cthnya time nk gaji dh list down apa nk beli & igt dlm otak mana nk pegi. sama mcm zet la biasanya buat note dlm hp je :)

~ana~ said...

aishah, anan kenkdg rutin harian tu berubah sbb husband keje shift, hari2 jadual keje dia lain2, so mmg berubah la...

~ana~ said...

akak gorjes, xde la poyo..cuma berharap je la agar resepi tu akan menjadi, jgn print je tp x buat..hah3x..

~ana~ said...

zety, ana pakai hp zaman tok kadok, xleh nak set la..hah3x...

~ana~ said...

afne, ana biasa 2 minggu sebelum gaji, dah buat list brg2 yg nak beli..heh3x..

kalau yg apa yg nak buat hari2 tu, biasa set dlm kepala otak je..:)

A D I A said...

i paham i paham, i pun macam u ASALnya. tapi sejak kawin plan i selalu berterabur. i jenis cepat ni jadi terpaksa slow down skit sbb my other half totally opposite me.

~ana~ said...

adia, heh3x...susah jugak kan kalau dah terbiasa cepat nak ke slow down sikit..tp xpela..kan...:)

normi said...

kadang2 ikut planning tp byk juga yg tak ikut.. hehe..