Wednesday, December 1, 2010

~rahsia bakawali0797~

last week ada terbaca kat blog puan adia pasal asal usul nama blog name(url). hah3x..nak tergelak pun ada sbb x sangka ada jugak tagging pasal nama blog. but sweet apa buat tagging mcm ni kan. nowadays, bnyk yg aku tgk guna nama anak utk letak kat blog or real name or nickname.

but not me la...heh3x...actually asal usul bakawali0797 ni sebenar nya bermula dgn bakawali 3010. bakawali tu i ambik from one of the nama bunga. dulu around thn 1999(kalau x silap) ada satu lagu by Elly Mazlin, tp x ingat tajuk apa...tp a part of lirik tu bunyi mcm ni "bakawali, bunga suci di tinggal kan sang kekasih" rs mcm terus suka pd nama bakawali sbb bunga suci. konon2 aku pun suci la...hah3x....until now, i don't know, camna bentuk bunga bakawali tu..bleh?hah3x...

then, i choose 3010 sbb tu date my birthday. that time, mmg email yahoo guna bakawali3010. tp sbb xtau umat mn yg selongkar email yahoo aku, create new password(korang tau kan zmn tu kalau kita nak masuk email org, create new password n bla bla bla, bleh masuk email org tu)so, itu la yg terjd kat email bakawali3010. so, terus email bakawali3010 xleh bukak even create new password. poor me kan..padahal aku dah mmg suke gile dgn bakawali3010 tu.

so, buat la email br..ms tu dah masuk kolej, dah ada hp. still lg dgn nama bakawali tp dah tukar no.. guna 4 angka blkg my old hp no. skrg no tu dah jd arwah. sedih jugak bila teringat sbb ayah yang belikan no prepaid tu. dulu kan starter pack utk prepaid mahal kan. rs nya ayah beli around rm250 kot.

until now mmg guna nama bakawali0797 as user name utk apa2 la kan...malas nak guna 2-3 nama, stick pd satu nama senang je. but for official purpose xde la guna nama ni kan...x sesuai u...hah3x...erm...asal usul nama ni pun i pernah cite kat mr azam sbb he also don't know why aku pilih this name. but he agak cuak why aku pilih 0797. dia pun xtau 0797 tu no apa. dia ingat no bekas2 pakwe kot...hah3x..eh bekas pakwe???aku mn ada pakwe lain dulu...setia kat dia sorg je...hah3x...jom gelak ramai...

so, skrg, rahsia bakawali0797 dah terbongkar, rahsia blog name anda plak camna? aishah?
ina? zety? sila2 la ye jawab tag nih..pada sapa2 jua yg rela hati buat, amat di hargai..sekian terima kasih di ucap kan..:)



ni guna khidmat pakcik google suruh cr bunga bakawali, bnyak la yg keluar bunga nya..gmbr org pun ada keluar tp xde plak aku tgk muka aku kat situ...so, aku pilih yg ni...aku rs ni cantik sikit kot...ni la br aku tgk camna rupa bunga bakawali tuh..cantik jugak rupa nya...aku nyampah kalau guna gmbr dr pakcik google. gmbr mesti jadi cinonet. kenapa erk. camna nak besar kan erk? aku x reti la....

eh korang, jgn buat2 lupa plak tag aku nih..sekian.

6 comments:

rATu kEBaYA said...

ooo... begitulah salah silah dan asal usul bakawali ye.. baguslah.. maksudnya pun sangatlah bagus

SyidaGorjes said...

oh, mcm tu rupanya.dulu prepaid mahal giler.kita pun beli dekat 400, tapi nasib baik nombor tu tahan sampai skg.

~ana~ said...

aishah, turn aishah plak..:)

~ana~ said...

akak gorjes, x teringin nak buat jugak ke tag nih? hoh..400 tu..lg dahsyat..

A D I A said...

wahh terer i jadi kan entry rahsia ni sbg tag. eh thanks to sis ermayum, dia yg start dulu, i yg memandai tag orang hhhehe.

oo gitu rupanya. motip i taktau elly mazlein tu penyanyi? i ingat dia pelakon ye.

~ana~ said...

adia, bkn tag2 erk..hah3x..mandai2 je i ni kan....hah3x...

since u cite psl skoda u tuh, hampir setiap hari i nmpak skoda kat jln...semua yg i nmpak tu, warna kuning plak tuh..huh3x..