Tuesday, January 4, 2011

~zoo negara~

aku dah lupa bila aku pergi nih..tp kalau x silap aku dalam pertengahan bln dec hari tu. nak habis kan cuti tahunan, ambik sehari je sbb nak bw anak2 g jalan2 kat zoo negara. unfortunately, hari yg di rancang tu, aqil plak demam. mr azam nak cancel je tp aku ajak jugak pergi, so, kitaorg pun gigih la jugak pergi..alhamdulillah aqil ok je ms pergi tu....

gmbr x bnyk pun ambik sbb aku penat. penat weh jalan2 kat dlm tu..kitaorg x naik tram tu sbb ingat nya nak bw ajmal dan aqil menerokai zoo tuh...erm..korang layan je la gmbr..mn yg aku rajin buat caption, aku buat..kalau x, korang pandai2 la tgk dan buat caption sendiri...:)







muka aku yg sememeh..mmg malas sungguh nak bersolek bagai skrg ni....













kura2 paling tua..brp ntah umur dia...100 thn lebih kalau x silap..


animal show...

cukup la setakat tu je kan...gmbr bnyk kabur...maaf la menyerabut kan pandangan korang. ambik gmbr pakai kamera hp je sbb mr azam malas nak pegang kamera. cukup la kan jadi bukti yg aku dan mr azam pernah bw anak2 dtg sini. ni salah satu proses pembelajaran diaorg mengenal haiwan. aqil dalam sakit2 pun excited jugak bila tgk binatang2 tu....

yg x tahan nya ajmal..bila nmpak lembu, terus dia cakap...'papa, telefon tok ki cepat, mal nak bgtau dia, mal nampak lembu dia banyak kat sini' hu3x.....mcm la tok ki dia je ada lembu....hu3x.

okla..tu je takat hr ni.. aku xde mood sgt nak berblogging hr ni sbb ada terjadi satu insiden mlm td...alhamdulillah kami semua selamat....oklah u all...bye..

14 comments:

Nana said...

mmg siok g zoo
tapi mmg xlarat nk tawaf seme
letih rasa
mengah hahahha
kejap2 benti kejap2 benti

rATu kEBaYA said...

seronokkan g zoo..

maya amir said...

kekekek..nampak lembu atuk die ye..hahahahah

SyidaGorjes said...

terasa malu sendiri bila tgk org buat entry zoo negara sbb rumah kami yg sekangkang kera dgn zoo tu pun kami tak sampai2 ke sana.

J.M.R said...

wah..sonoknya gi zoo negara..dh lama x gi sana kot..last skali pg masa lwtn skolah..heheheh

~ana~ said...

nana, kita x tau pun zoo tu luas kwsn nya...last pergi ms sekolah rendah..dah lupa besar mn..hah3x..

~ana~ said...

aishah, seronok even penat..seronok bila tgk anak2 happy...

~ana~ said...

maya, semua lembu yg dia nmpak ialah lembu tok ki dia..heh3x...

~ana~ said...

akak gorjes, akak bkn nya pergi tmpt2 mcm ni kan...akak punya tmpt kat USS sana...heh3x..

~ana~ said...

jmr, bleh la buat lawatan sambil belajar lg g sini..x salah pun..:)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

lom pernah sampai..hukhukhuk,
tp kalo pi kena carik stroller r, letih dukung manjang..
my doter tu fenakutttt.. tgk binatang pelik2, ganas2 lagilah.. huhuhu

SyidaGorjes said...

ana,
jgn le begitu.
nak ke USS pun kene kumpul duit sampai 3tahun baru bole sampai ke sana.hihi.

A D I A said...

walaupun umah mil i dkt zoo, i tak penah gi heheh. last pegi masa darjah 1, lawatan skolah. alaa geramna tgk si kecik tu, tembammmm. nakgigit2 je pipi tu.

Mama NeeYa said...

wah, pegi zoo.lama dah tak gi since skolah rendah. ank2 mesti sronok kan? tiket skrg hrga bape nana? kitorg ade plan nk bwk dania gi zoo, tp tah bila tah nk gi.asik tak jd jer. 1 lg, babywearing nana beli kt blog mana? share link bleh, nk try usha2.. ehehe