Wednesday, February 16, 2011

~perkataan~

hi all...
salam hari rabu...
hr ni aku rs mesti bnyak blog bertajuk 'wordless wednesday' kan...
kenapa erk kena letak wednesday? bkn hari2 lain?
aku nak tau sgt sbb aku xtau...
yup..mmg aku daif....bnyk sungguh blogger2 guna WW ni as entry hari rabu...
ada sapa2 bleh cite kenapa ianya di panggil WW?

oo..habis bab tu..
aku nak cite pasal perkataan...

1.bodoh/aku
-dulu ms aku kecik2 kat rumah aku, ma dgn ayah aku pantang sgt dgr perkataan ni kat rumah aku. kalau ada sapa2 berani sebut perkataan ni, siap sedia la utk di tampar/di ceramah oleh ma dgn ayah. tp mmg xde sapa pun adik beradik aku berani sebut, so, mmg xde la tgk sapa2 di tampar. ayah aku kata, xleh sebut bodoh sbb nnti kita jadi bodoh..so, mmg x sebut la kan...tp aku ni bodoh gak aku rs...hah3x..so, aku pun xnak la perkataan bodoh/aku tu di aplikasi kan kat rumah aku. semalam, ajmal buat dialog sendiri..dia tgk cartoon, dia bahasa kan cartoon tu aku...aku tegur dia, suruh dia guna perkataan saya. tp aku ni kenkdg sebut jugak perkataan ni..tp bila bw kereta sorg2 berhadapan dgn pemandu2 yg x berhemah....mcm la ko ni berhemah sgt ana oiii....

2. buas
pada aku, buas ni aku selalu sebut kalau budak2 kecik tgk melasak..'ish..buas sungguh la ajmal ni'. tp ada org x bleh nak terima kalau kita sebut buas ni..kata nya buas ni utk binatang...bila aku fikir balik, betul la...tp biasa la bahasa negeri masing2 kan....

3. ekor
pada aku ekor ni utk kira brp ekor binatang. so, jgn la ko panggil/ kira org tu berapa ekor..aku mmg xleh terima la org panggil org dgn ekor...cth, ada 5 org ko panggil 5 ekor...please la... mlm td mr azam sebut ekor ni utk kira org..mmg aku tegur la kan...heh3x...

ada la jugak bbrp lagi perkataan lain yg aku x brp bleh nak terima..masalah nya kalau tu perkataan baik, ok la kan...kalau perkataan x baik mmg aku sentap...

tp aku ni kenkdg dtg angin, mmg la sebut jugak perkataan2 yg x baik ni...tp bkn la menc***t kan..hr tu aku sebut apa ntah..sebut depan mr azam ms tgh memandu..mmg teruk la aku kena marah..hu3x...tu la kan..ada benda kita xleh nak terima perkataan tu tp mungkin bg org lain biasa je...sama jugak mcm org lain kan..

tp entry ni xde kena mengena dgn sapa2 pun....
cuma peringatan utk diri sendiri je..
:)

3 comments:

♥ manje ♥ said...

assalamualaum...

um mak ayah kita selalu cakap adik2 'buas' masa kecik2 dulu.... =) ~

Afne said...

1. bodoh - kecik2 dulu mau tak kena tampor ngan mak klu berani sebut benda ni kt org.

2. buas - tingat plak ada member office nk benti sbb anaknya sgt buas. dia takut nk hntr nursery/pengasuh lain sbb maknya yg jaga sejak kecik. dh tau mak awal tu pesakit kencing manis tahap kritikal cari la alternatif lain. sampai bila nk takut org jaga anak kita. one day kita akan let go dia dgn alam perkahwinan. pendek akal la afne rasa klu nk berhenti keje sbb anak buas hahaa

3. ekor - afne klu mrh sgt mmg dh tak guna org kt org tu. ekor je layaknya. ni kira dh tahap afne geram sgt2 dh ni.

~ana~ said...

manje,

waalaikumusalam...
tu la..kita pun guna perkataan buas ni..heh3x..

afne,
tu la, kdg2 kita ni nak memperingati diri sendiri supaya x sebut..tp ada jugak terlepas kan kalau geram sgt..