Friday, February 18, 2011

~politik, bodek, ampu~

aku rs 3 perkara di atas tu mmg kebanyakkan ada kan kat mn2 tmpt kita kerja..

kadang2 benda ni la yg akan buat kita 'down'...
'down' utk terus buat kerja...

aku bg cth;
si A ni jenis perform tp ada masalah disiplin jenis lawan bos..
si B plak x perform, ada masalah disiplin tp kaki ampu bos..

sah sah la kan si B akan dapat cemerlang kan...

tp lama2 si A tu dah tentu la malas nak perform jugak sbb fikir,
'aku perfom pun x dpt excellent '

kalau situasi mcm ni, korang fikir, nak salah kan sapa?

bos?
si A sbb x ikhlas dlm buat keje, buat keje sbb nak harap kan dpt excellent?
si B sbb pengampu?

aku nak tulis bnyk lagi pasal topik ni sbnar nya..tp sbb hati aku tgh panas...
aku rs x payah la nak terus kan...
hari jumaat ni mari la muhasabah diri sikit....
sejuk kan hati...
fikir perkara2 positif...

ingat Tuhan..
dia sentiasa ada di sisi kamu...dia tahu mana yg terbaik utk kamu..

sekian...

3 comments:

SyidaGorjes said...

buat panas hati je kalau difikirkan benda macam ni.akak pun dah muncong 4 depa minggu lepas sbb increment dapat macam haram j*dah.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

sama je kat tempat kerja makcik. ko rajin kerja cam mana pun, orang yang bodek lebih dapat credit.Kita yang lurus ni tengok terkulat-kulat.

~ana~ said...

akak gorjes, x tgk increment company sy ni lg..lekat celah gigi je..tp bersyukur la dr xde kan..mmg tiap kali increment ni..makian je di dgr..:)

kak ina, rs kat mn2 pun sama kan...loteh gini...