Monday, February 21, 2011

~sabtu dan ahad saya~

fuh..bleh plak aku tulis tajuk pastu tertekan publish post...
heh3x..sengal...

sabtu dan ahad baru ni aku rs mcm best sgt..
sbb dpt luang kan ms dgn family..
kebetulan off day mr azam jatuh pd sabtu dan ahad...

bkn senang nak dpt off day dia sabtu dan ahad ni....
sebulan ada la sekali kot...tp kenkdg kena relief...
so, sabtu dan ahah br2 ni mmg dia free la...

sabtu pagi, bw anak2 pergi playground...
skrg ni mcm kebiasaan plak tiap2 pagi sabtu bw anak2 pergi playground..
biasa mmg tempat tu berubah2 la..kdg2 taman tasik permaisuri, taman tasik titiwangsa, taman rekeasi pudu ulu...br2 ni kami pergi taman rekreasi keramat. best la jugak even kawasan dia kecik...balik tu mmg sah2 la dah tghri kan...

masak2, buat laundry...pas mkn, tdo kan anak2 tp aqil je berjaya tdo..
mr azam pun start la kuasa veto dia, suruh ajmal tdo, kalau x xmo ajak g jln..hah3x..
padahal kami xde plan nak g mn2 pun ptg tu...

akhir nya tertido jugak la ajmal...bgn2 je tdo, terus ajak g jalan..hah3x...

mr azam plak br teringat yg officemate dia ada kawin hr ni..
dia buat kat dewan kat maju junction...
dia mcm 50-50, nak pergi ke x sbb malas pun ada...
tp bila ajmal ajak keluar, alang2 pergi je la kan..
aku suruh dia tnya kwn2 dia (budak melayu) yg lain, so, nnti bleh la pergi sekali..
aku bkn apa, sbb kwn mr azam yg kawin tu indian, so, mcm segan sikit la aku rs..
dah la aku xtau nak pakai bj apa....

lepas maghrib terus keluar,
tgk la..sememeh gile aku pakai kan..sbb dah xtau nak mkn apa...
1st time aku g indian wedding ni...so, mmg xtau la mcm mn rupe majlis kan..
tgk2, aku sorg je pakai tudung...hu3x....
xpe2..pengalaman.....:)


selekeh je aku pakai....
saya-sudah-gemuk la....


happy ajmal sbb dpt belon....:)


ada tarian2 jugak


yg ni, dpt belon, main berlari ke sana ke mari...bila tgk ada tarian, dia sibuk menari jugak..:)

lepas wedding tu, g pusing2 kl, tgk lampu2 yang berwarna warni tu...ajmal dan aqil excited sungguh tgk lampu2 tu..
then mkn nasi lemak city garden..



lalu kat chow kit, tgk org jual durian, beli durian plak...


4 paket-rm10..tp dah habis mkn 1 paket br teringat nak ambik gmbr...

aku benor nya kureng sikit mkn durian dlm pack ni...
aku rs xde feel mkn durian....
feel mkn durian tu timbul bila aku berhempas pulas nak kopek durian tu..hah3x...
tp x feel pun, aku belasah jugak....
ni gara2 terliur tgk blog nana cite psl durian la nih..heh3x...

ingat kan nak g lepak kat dataran, dah alang2 keluar kan..
tp daataran tutup plak...parking kat area dekat2 tu pun penuh...
mr azam nak parking kat ofis dia pastu jalan kaki g dataran..
eh eh..x kuasa la aku..padahal x jauh mn pun...
biasa la aku...xmo exercise langsung..hu3x...

pusing2 lagi, mr azam pun ajak balik..
ye la..dah xde parking....
ajmal bising2 nak ajak pusing lagi...puas explain xde parking,
br la dia faham...last2 dia kata, 'oklah..mal nak tdo'
hah3x...mesti dia fed up sbb x puas tgk lampu2...heh3x..

hari ahad plak misi mencr rak kasut...
rak kasut kat rumah tu, mak ai...hidup segan mati xmau dah gaya nya....
so, kami mmg dah ada dlm kepala otak, nak design yg mcm mn...
tp pusing2 cr, mmg xde..smpai ke houz depot kat kota damasara kami mencr..masih x jumpa yg berkenan di hati...

aku dah ingat nak beli yg kat ikea je..
tp sabo je lagi...aku rs kena tempah la..



erm....1st time kami ke houz depot...
bleh plak, 'ter' beli curtain...
ada less 50%, murah la jadi nya....
dah tnya salegirl tu, dlm plastik tu ada 2 panel or 1 panel...
dia kata, ada 2..so ok la kan..mmg ngam2 la utk sliding door kami...
sekali tu, balik rumah tgk ada 1 panel je...
hampes la sgt..terbantut niat nak pasang..sakit hati la...
pastu aku bising2 kat mr azam, tu la..
aku suruh dia beli kain2 murah, aku jahit sendiri..
tp dia x beli2 pun...agak nya dia x confident kot yg bini dia ni bleh jahit langsir..
ala..setakat jahit langsir bodoh2 tu bkn nya susah pun....kan yana kan...:)

lepas tu pergi mkn plak....

lapar gile..dah la perut aku tgh gastrik...
bersambung la cite mkn kat mn nya...
sbb x larat dah nak menaip..:)
bye u all.....happy monday....

2 comments:

mama_umar_maryam said...

hehehehee..mehla jual langsir tu kt zt rege 2nd,hahahaha

~ana~ said...

heh2x...rege 2nd hand?guna pun x lg..hah3x..