Tuesday, March 1, 2011

~mohd chan abdullah II~

kami ke mohd chan abdullah rest. lagi...
kali ni ada org belanja...terima kasih pada tukang belanja yea...
moga bertambah lagi rezeki lepas ni yea...

ni kisah masa hr sabtu br ni, kak ajak g rumah abg kat bangi.
mr azam xde sbb dia keje...
g rumah abg pun dah dekat pukul 12,
sampai sana, duduk lepas2 jap, terus siap2 nak keluar mkn...
abg ajak mkn kat mohd chan abdullah...
kali ni kami order nasi putih dan lauk pauk,
mcm hari tu, aku dan mr azam mkn goreng2 kan..


kat depan rest. tu, ada aku tgk benda ni..harus la gedik nak order sbb nak rs...
nama dia, siew pao-rm2 seketul. order 2 ketul...sedap la..dlm tu ingat inti kcg merah tp inti ayam dgn apa ntah..tp sedap....


butter prawn-rm22.
sedap. udang besar dan boleh tahan la banyak nya..


kangkung belacan-rm10


marmite chicken-rm15. sedap jugak....:)


siakap stim cheong zheng-rm38. markah penuh.


tomyam seafood-rm10. tu tgn ajmal duk tunjuk udang...laju je nak mkn kalau ada udang.

air plak kami order
kedondong asam boi-rm2.50
jus epal asam boi-rm4
jus laici-rm2.50
jus tembikai laici-rm4.50
barli-rm1.70
air suam/kosong-rm0.30- segelas yea.

gigih letak harga semua kan..hah3x...
ada org cadang kan lepas ni kalau g mkn kat mn2, suruh letak nama menu dan harga sekali.
heh3x..bkn xnak..nak buat gitu..tp kenkdg aku x ingat menu apa yg order la, resit hilang la..
kali ni, tukang belanja mmg bagi kat aku resit tu, so, senang la kan...:)
pada aku, tekak aku masih leh terima la mknan kat mohd chan abdullah ni...
pada sapa2 yg xtahu, rest. ni rest. cina muslim.
skrg ni pun dah bnyk kan rest. cina muslim ada...
rest. mohd chan abdullah ni ada 4-5 cwgn gak la kat kl /selangor ni...
antara nya kat bandar baru bangi ni la (seksyen 9), pastu ada gak kat wangsa maju, kelana jaya.

6 comments:

~ As ~ said...

nak sgt mkn masakan cina muslim? ala pegi je rmh abah..ekekeke..*klau dia tak hidang lekor la*

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

wahhhhhhhhh aku terliur tgk menu2 sumer nih ;-)

mama_umar_maryam said...

hehehhee..ana,pasni kitorg nk try ketam die plak ;)

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Ana bak tomyam tu sikit. makcik tak boleh namapak tomyam, mesti duk terliur. tomyam mewah ngan udang besar ngan sotong.

A D I A said...

i suka air teh bunga dia kat sini. homemade katanya. lain i tak gemar hehe.

Ermayum said...

i memang suka siew pauuuuuuuuuuu so siew siew heheh selalu beli kat bakery cottage :)