Friday, April 29, 2011

~supplement untuk kita~

korang ada ambik apa2 supplement x utk diri sendiri?

aku ni kan...terasa sgt bila umur dah tukar pd 3 series ni (even x smpai lg pun pd tarikh nya)..antara yg aku rs;

-rambut kusam, x bermaya
-cepat letih, penat
-kulit makin menggerutu
-muka nmpak pucat

tu yg aku nmpak la..yg org2 sekeliling aku nmpak, aku xtau la. sbb aku x pernah tnya...


awal2 tu aku rs mcm xde apa2..tp bila fikir balik, eh agak nya sbb umur dah meningkat, tu yg jd mcm ni. pastu kak remy plak bertanya, aku ada ambik supplement apa2 x...terus la aku jd mcm bertambah rajin nak meng google..

yg aku jumpa, ramai org duk mkn/pakai;

-shaklee
-cocoacollagen
-evening primrose (EPO)

aku nih, bila bc feedback pasal shaklee, rs 'eh bagus nya shaklee nih..' bila bc feedback pasal cocoacollagen dan EPO, aku rs mcm tu gak...

maka nya, aku masih berfikir2 la nak telan yg mn satu. kwn aku sorg ni distributor utk cocoa collagen lg. so, mmg boleh dpt harga murah la. siap bg tester lg kat aku. tp aku rs takat minum tester 4-5 paket apa baran kan..bkn nya nmpak terus keberkesanan nnya..dia bg aku bnyk la jugak tester tu tp smpai ke saat ni aku x minum lg. hah3x...bkn apa..aku ni kenkdg hangat2 tahi ayam je...

ada la bbrp org kwn aku yg ambik cocoacollagen (bkn yg distributor td) ni bgtau, ok la bila dia minum ni. tumit kaki xde la pecah2, pastu 'ketat' sikit rs(yg ni aku xmo xplain lebih, sendiri faham yea), badan rs segar.




cocoacollagen yg kwn aku bg tu..eh..gmbr ni apasal jd mcm ni..bengong..



tu antara feedback yg kwn aku bgtau la..
erm..masih berfikir2 lg ni sbnar nya...bkn apa..aku takut hangat2 tahi ayam je aku ni....
korang ada mkn apa2 x supplement?

eh, btw, sapa2 nak beli cocoacollagen tu boleh la beli dgn aku. kwn aku kata dia jual murah. aku xtau la betul ke x. sbb aku xtau kalau kat luar benda ni jual brp rm. sapa2 yg nak tau harga, email aku kat ;

bakawali0797@yahoo.com

5 comments:

.:Mama Dhia:. said...

dah lame amalkan minum air cocoa collagen .. tp kesan kat individu lain2.. tp badan rase cergas..tak de dah duk depan pc terhangguk2...hehehe..

sebelum ni minum bidadari tp on off..ade lg 1/2 botol x minum..hangat2 taik ayam jer..

Afne said...

ana, afne pn tgh berkira2 nk amik cocoacollagen. selain dikatakan bgs utk ibu menyusu (membanyakkan susu bdn) & bgs utk diri & hubungan suami isteri. tgh survey juga harga yg plg murah hahaaa

shaklee set b pn bgs sbb afne dh gunakan setahun dah. bgs dr segi khasiat susu tu nmpk pekat & banyakkan susu, bdn pn tak de la penat sgt cergas je. tp kdg2 lupa mkn sbb tak disiplih ngeee

SyidaGorjes said...

akak try makan secara seimbang je.insyaallah muda remaja.hikhikhiik

rATu kEBaYA said...

makan majun.. hehehe... herm.. tak pernah try CC ni. tapi bila ana dah citer macam ni terasa nak try pulak

Lyana@Mely said...

yana sejak jual shaklee ni makan shaklee je..tapi dgr kawan kate bagus makan cocoacollagen ni...

tapi shaklee pun ok..hehhehe