Tuesday, May 31, 2011

~bil elektrik~

hr ni smpai awal kat ofis, so up kan cite ni la dulu...
cite pasal bil elektrik gara2 aku dgr kat hot fm pg td, bil elektrik naik brp sen ntah start esok...
tp yg bil bawah rm77/month mmg x memberi kesan sgt la...

bil elektrik rumah korang brp rm?
rumah aku, aku rs bln ni paling tinggi rm25.05.
x pernah pun cecah rm25..mungkin musim panas kot skrg ni, kipas asyik on je...
kadang2 bil rumah aku rm16, rm17..so, mmg x payah byr la kan...
tp yg sakit hati bila bil rm21, selalu sgt bil rumah aku mcm tu...
kerana rm1, aku kena byr rm20...hah3x..gile berkira kan...
tp tu la..tension je bila tgk bil mcm tu..nak xnak kena byr jugak kan...

rumah kat kg, purata bil, rm30-rm50 sebulan. tu kalau x silap aku la..dah lama aku x tgk bila elektrik rumah kat kg...tinggi jugak la aku rs padahal yg duduk nya ma dgn ayah aku je. kalau siang tu, ada la cousin aku tp malam, diaorg dah balik rumah diaorg.

rumah in law aku, bil elektrik, rm100++ sebulan. padahal yg duduk nya, 3 org je...tp kat rumah diaorg ada air cond, water heater, DF. rumah aku xde mende2 alah mcm tu..sbb tu bil aku murah..:)

rumah korang mcm mn?

4 comments:

Cik Ina Do do Cheng said...

rumah akak RM80, kalau akak banyak pakai oben, kalau biasa RM50 je.sekarang musim panas kot,

maya amir said...

serious ana? tak sampai RM20..perghh best gila.. rumah kite mesti dlm RM40-50.. walaupun siang memang tadek sape kat umah..tapi malam jek, hsbnd edit gambar laa, kite online laa..anak2 main game laa..adehhh!:)

|| sue-imanja || said...

Rumah kita average RM50-RM60 even ber3.

A D I A said...

bil letrik rumah i ni (i duk dgn parents) ssekitar rm250. tu pun rasa ok la sebab on aircond ni leh kata 24hrs kat ruang tamu tu. tu lum lain2 bilik yg on and off tu.