Tuesday, May 10, 2011

~me'nate steak house~

cite lama pada hari sabtu bila ntah...lepas uruskan sedikit perkara di luar rumah, mr azam ajak g mkn.actually dah lama dia nak mkn sini. 2-3 org officemate dia kata sedap. mmg sedap pun..cuma mahal sikit la..tp puas hati la dgn apa yg ko mkn tu...

masa kami smpai tu mmg xde org pun, so layanan special sikit la kan...mr azam tnya apa perbezaan daging2 yg diaorg jual..so, ni si waiter tgh dok explain kat mr azam..
















kitaorg decide utk pilih 2 jenis daging iaitu wagyu dan angus. yang wagyu ni kitaorg suruh hiris kepasa 2 bhgn. so, dpt la 2 plate mcm kat atas nih..cara masak, ko boleh pilih, well done, medium well, medium, medium rare or blue rare. utk wagyu, waiter tu kata biasa masak medium ke medium well..aku pun x ingat la..tp kata waiter tu lg, wagyu ni sama ada ko masak medium or medium well je sedap. kalau well done kureng sikit la.

komen aku; mkn wagyu ni..best gile..aku rs ni la lamb yg paling sedap pernah aku mkn..lembut...juicy..sedap sgt2 la..rs mcm sayang nak telan sbb nak je sentiasa ada dlm mulut..hah3x...


ni plak utk angus, kitaorg suruh hiris 2 jugak tp x boleh sbb kitaorg ambik yg kecik je. so, x kisah la kan. yg ni kitaorg surum masak well done.

komen aku; yg ni pun sedap...rs la lain sikit dr wagyu tu tp still sedap la pada mulut aku. sos blackpepper dia mmg sedap sgt2..owner dia siap bgtau cara2 nak buat blackpepper sos tu. coleslaw dia pun sedap tau..

bapa kepada owner tu yg buat kan sosej utk aqil dan ajmal. diaorg geram kat aqil dan ajmal. sbb xde org je..so, asyik la dok mengagah aqil dan ajmal. mmg sedap. pastu mr azam tnya la diaorg ada jual x yg dah siap. mmg ada pun, so, mr azam ambik la satu pack nak try. rm10-10 ketul.


ada less utk wagyu. yg kami hari tu lepas less dpt dlm rm70++.

ni air yg ada kat rest. ni erk. air dia free. kira nya mungkin dia dah masuk kan dlm harga mknan jugak kot. free refill..aku asyik la duk ulang alik g ambik air. eh nak refil ada syarat gak. korang kena habis kan air tu dulu br boleh refill kalau x, diaorg akan caj rm4 satu gelas.

ok, ni lokasi dia plak;

kalau dr mrr2 dr arah gombak, korang exit utk ke flamingo. flamingo sebelah kanan kan. korang masuk simpang sebelah kiri yg ada stesen minyak petronas tu. terus lagi sampai jumpa international school sebelah kiri. pastu nmpak shoplot kat SPCA tu. hah kat situ la. tp shoplot tu mcm terlindung sikit sbb kat depan tu ada gerai2...tp lg tu x smpai kaat SPCA mmg korang x terlepas lg la sbb rest ni betul2 sebelah SPCA tu. ok clear?

7 comments:

~ As ~ said...

aku dtg sana nnt ko bawak aku makan...ehehehe
aku plg suka lamb ok.

Cik Pah said...

sebelah 7 eleven kat sayang.. depan dia ada stall burger yg paling sedap di abad ini.. tak caya ? gi cuba.. mmg sedap ..

SyidaGorjes said...

akak tak pernah sampai sini lagi.padahal selalu mkn kat gerai merah dpn menate tu/hehehehe

Cik Ina minat Do do Cheng said...

sedapnya steak ana, tapi akak suka yang separuh masak. ko pun minat lamb cam akak ye.sedapkan, lapar plak .

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

aku suka westernnnnnnnnnnnnnnn

SitySha said...

Na...dekat kat umah aku..
x tau pon..hehehe

Anonymous said...

thanks for the info, boleh pergi sana nanti

lynn