Wednesday, July 20, 2011

~new gadget~

new gadget la sgt nya...gadget konon....huh...

ni mama (MIL) bg mesin jahit...
MIL aku ada 3-4 mesin jahit.
dulu ms duk oversea, dia duk beli je...
bila balik malaysia, angkut je sekali...
tgk2 dah bnyk....
so, sebagai menantu hantu, harus la riki2 kan...
mama pun bg je la....
alhamdulillah....

berat nak mampus...ni yg jenis elektrik punya...
senang la aku duk tekannnnnnnn je....:)
baru2 ni masa ma ada, harus la aku menggodek dgn ma...
padahal mama dah ajar guna...
menggodek la kami berdua ke atas mesin jahit ni....
sekali jahit, tali terputus...
maka, aku pun gigih la g kedai beli tali dia, pastu beli minyak jugak...
sbb ma kata mcm x licin sgt....
then godek la kami pasang tali dan bubuh minyak...

alhamdulillah, dah selamat jahit seluar mr azam yg terkoyak...
jadi la kan..bkn nya nak guna utk jahit beriya2 pun...
takat jahit benda simple2 je...
bkn xleh jahit tgn pun...
selama ni jahit tgn ok je....
tp tu la..menggedik nak pakai sewing machine...





kawan aku sorg ni dah berbuih mulut suruh aku g rumah dia belajor jahit bj kurung
tp aku ni malas yg amat....
bila la kerajinan tu ada....
aku dah siap beli kain cotton rm10 lg sbb nak guna utk belajar menjahit ni...
tp x jugak belajar...huh...jgn hangat2 tahi ayam sudah.......

11 comments:

SyidaGorjes said...

ooo....bangun awal pagi tadi sbb nak jahit baju ek?hihihi

A D I A said...

i pun sarankan u belajar jahait baju kurung, mmg confirm laku la. i sarankan je, nak suh i belajar mmg tak lah kan heheh.

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

aku ada mesin jahit yg kecik tue jer .. tp jenuh time nak guna .. heh..heh.. terkial2 ;-)

Afne said...

ana, afne ni anak tukang jahit pn terkial2 nk guna. pernah belajar buat baju kurung sekali pastu lupa hehe

Cik Pah said...

hi ana ..

nak antar baju kat ana lah camtuh.. banyak tailor dah tak nak terima lagi..huk huk huk..sedeh..

| SUE | said...

untung ooo skrg ni kalau org pandai menjahit.. upah tinggi tu.

Cik Ina Do do Cheng said...

Ana masa sekolah dulu cik ina selalu jahit baju sekolah sendiri tapi pakai tangan. mesin jahit cik ina tak tahu guna. paling senang buat baju kurung daripada baju moden. belajarlah ana senang nak jahit baju sendiri sekarang upah jahit pun mahal. princesss tu cam berjenama.

rATu kEBaYA said...

sekarang ni menjahit boleh dapat untung.. jahit baju sendiri pun dah untung. takyah nak upah orang

Ermayum said...

pandai gak la menjahit kita mesin memang hancus :)

Nurull 101 said...

wah.. tak lama lagi jadi tukang jahit pulak la yerr

faz fiena said...

wah ana...leh ler tempah baju kat ko lepaih ni...hihi