Friday, August 26, 2011

~raya raya raya~

aku x brp ada mood la nak menulis..
sbb aku tgh sedih sikit...
nak cerita kat sini....aku dah buat entry tu...
tp masih berfikir patut ke x patut aku luah kan kat sini....
kang nnti jadi isu plak.

ok xpe..meh ceria2 kan diri sempena hari raya yg bakal menjelang tiba...
aku masih lagi kerja hari ni...isnin dan jumaat nnti cuti la...

cakap pasal persiapan raya,
shopping raya-done. tp rs mcm x done pun ada jugak sbb lepas sahur td ada dialog mcm ni;

mr azam; org tu (aku la tu) best la..dia ada kasut raya.

aku ni terus la rasa kesian. xde la kasut raya sgt pun..hr tu ms balik penang aku ada beli 2 psg high heels. so, fikir, nak buat raya terus la...aku ingat kan dia xnak kasut baru sbb aku tgk, kasut timberland yg dia beli thn lepas tu ok lagi. cuma kasut hush puppies dia tu mmg dah nazak. aku dah berbuih mulut suruh dia beli...tiap kali g shopping mall, mesti kami pergi bhgn kasut lelaki. tp ada je dia x berkenan...rs mcm kesian la plak.

nmpak gaya, esok aku kena g shopping mall lg la...dah la thn ni beraya kat trg, mesti dia sedih, pastu mesti lg sedih sbb xde kasut raya...hah3x..ampun bang...pagi raya kita salam2 minntak maaf erk..:)

persiapan anak2 pun done. 1st2 aku dok fikir, mcm sikit je bli baju utk diaorg thn ni, tp bila uncle2 dan auntie ada beli jugak baju utk diaorg, eh jadi mcm banyak plak. alhamdulillah..rezeki...terima kasih pd uncle2 dan auntie.

utk aku plak mmg done la kan. eh tp rs mcm x best pun ada. bj kurung aku ada 2 pasang je. bj casual 2 helai. aku beli kain bnyk, tp rupa2 nya kain tu aku x bg kat ma utk jahit. dan barru2 ni aku dok kemas almari, ada kain 2 thn lepas aku beli pun x berjahit lagi..hu3x...sadis.

tp apa2 pn xpe la..bersyukur la kan..

duit raya mmg dah tukar awal2 lg. mr azam tukar kat ofis dia. senang. xyah nak g beratur bagai kan. tp duit raya x masuk dlm sampul lg. thn ni dpt bnyk sampul sogo. pastu hari tu dpt sampul giant jugak. tp x kisah pun kalau x dpt sbb company aku dan mr azam, 2-2 mmg akan bg sampul raya utk staff tiap2 thn. dah la banyak. aku rs sampul raya company mr azam yg 3 thn lepas pun ada lg. pernah satu thn tu company mr azam bg sampai 15 paket utk sorang staff. 1 paket tu ada 10, hoh..company aku ni takat bagi 5-6 paket je la..tu pun kdg2 x habis jugak kami guna.

rumah x kemas lg. tp xpe, mr azam bgtau nnti dia nak kemas. alhamdulillah, mr azam bab kemas rumah, boleh la bg kat dia....dia kemas mmg excellent tp aku dan anak2 plak excellent dlm menyepah kan rumah..hah3x...rumah x de la berhias sgt pun sbb ada perkara lg penting nak kena buat lepas raya kat rumah....:)

biskut raya plak, br 2 jenis aku buat. mlm ni nak buat lg. harap2 sempat la buat lg 2 jenis lg..cukup la kan. aku ada beli kerepek pisang dgn maruku je.

baju2 nak balik kg x packing lg, brg2 utk bagi kat PIL aku x kemas lg, ish...rs mcm nak cabut awal la hari ni...eh tp...mn boleh..aku bkn staff kesayangan bos. kalau staff kesayangan bos, keluar ofis pukul 1130am pun bos x heran...aku keluar ofis kul 1230 pun dah bising.x boleh..x boleh..x boleh....

oklah korang semua, dah la membebel ni....nnti jemu plak korang membaca nya...

ok di kesempatan yg ada ni, saya dgn seikhlas hati ingin mengucap kan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin. salam kemaafan di pohon sekira nya selama saya ber blogging ni saya ada membuat kan anda terasa atau pun ada yg tersalah kata tersilap bahasa, harap semua nya di maaf kan. pada sapa2 yg memandu utk pulang ke kg halaman, berhati2 di jalan raya..

5 comments:

Huda said...

slmt hari raya :)

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

dah mula cuti ker ana .. wah selamat berpacking balik kg .. aku tgh nak pulun buat biskut raya ;-)

azu said...

emm jgn sedey2 di hari raya ye..selamat hari raya jugak..berhati2 balik kg ye. singgah2 entry baru azu ttg raya..tq
http://azumie.blogspot.com/2011/08/seronok-ke-raya-berdua.html

rATu kEBaYA said...

jangan sedih ye ana....

selamat hari raya..

mama_umar_maryam said...

ana..baik2 blm tganu..kitorg arini ber2 nk sinsing lengan kemas umah..xtaula jadi ape,hahaha