Thursday, September 29, 2011

~makan2 sambil mengumpat~

eh eh..silap...bkn mengumpat...mengayam ketupat...
wallah wei...aku respect pada anak2 muda (read;kawan2 sebaya), yg reti anyam ketupat.
aku rasa susah nak jumpa org pandai anyam ketupat skrg ni.

aku ni mmg fail la bab2 anyam ketupat ni..
aku excellent bab mkn ketupat dan mengumpat
hah3x....

baru2 ni dept. kwn aku ni buat mkn2 sempena raya,
kebetula sorg kwn aku ni pandai anyam ketupat,
aku suruh dia bw daun ketupat dan ajar aku anyam ketupat..


baru start, boleh lg bergelak ketawa. tudung hitam adalah pengajar, tudung kuning dan maroon is anak murid..:)

rileks lagi..ni xtau dah kali ke brp aku try..tiap kali nak masuk step baru, tiap kali tu la fail..dua2 anak murid, sama je..tidak menunjukkan performance yg bagus. muka cikgu agak sedikit stress..hah3x...

semua muka dah stress..cikgu pun tension agak nya...ajar ajar tp anak murid x dpt catch up, kesudah nya cikgu jalan dulu, dah hampir siap sebiji ketupat manakala anak murid masih terkial2..satu apa pun x jd pada daun kedua2 anak murid tu..:)...muka anak murid tu dah pasrah dah. yg tudung kuning tu duk fikir, mmg di takdir kan diri aku ni x pandai anyam ketupat agak nya..tgk daun ketupat yg ada pd tangan tudung kuning tu, x jadi apa2 pun..sila gelak ramai2..hah3x...

si tudung kuning dah fed up, lalu blah..tinggal la si tudung maroon bersama seorg pelajar baru dan tok guru yg masih setia menurun kan ilmu tanpa penat lelah...terima kasih cikgu..jasa mu ku kenang!

jom tgk si tudung kuning buat apa bg hilang stress....

apa lagi...kita makan dulu.....bergosip sambil mengumpat makan plak...
yg ni x payah stress..kenyang perut suka hati..:)

apa2 pun terima kasih kepada cikgu manis bertudung hitam kerana x jemu2 menurun kan ilmu kepada aku dan anak2 murid yg lain. jasa mu sgt di hargai..lepas ni boleh la sambut hari guru yea..:)

ada jugak org pandai anyam ketupat palas..aku ni ketupat palas ke, bawang ke, sate ke mmg x reti....yg aku reti tu la.....makan ketupat dan mengumpat....

7 comments:

ct rahani said...

salam kenal.. sy follow yer..

sy pun x pandai anyam ketupat nih.. klu ketupat daun palas tue pandai la.. :p

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

ana aku pun failed anyam2 nih ;-(

Huda said...

huda pun x reti anyam :) hubby pandai :)

mama_umar_maryam said...

klu aku jd anak murid sure naik baran cikgu kwn ko tu,hik3

Cik Ina Do Do Cheng said...

nak maganyam kena rilex, memang nampak cam susah.boleh kena sabau sikit. masa cik ina mual-mula belajau ngan arwah mak pun cam tu gak rasa susah sangat. lama-lama dah peratikkan okey je.

| SUE | said...

sungguh fokus ana menganyam...

Ermayum said...

i ketupat apa pun fail anyam but pass makan heehe