Tuesday, November 8, 2011

~aidiladha 2011~


our small family..:)


aku rasa mesti ramai blogger dok update cite raya aidiladha kan...
ok, aku pun x nak ketinggalan la...nak jugak update cite raya..:)...
raya haji thn ni kami x ke mana2 pun. hanya beraya di kl sahaja.
xde la rs apa2 pun mungkin sbb kat kl ni x terasa kemeriahan raya tu kot....

ni 2nd time aku beraya kat kl since kawin. dulu thn pertama kawin, pernah gak sambut raya haji kat kl tp masa tu PIL pun ada kat kl.
kali ni PIL pun balik penang. mmg terkontang kanting la kami ber 4.
ada sbb jugak x balik. ..tp xpe la...lepas ni kalau boleh tiap kali raya, nak balik la..
x kira la penang ke, trg ke..mmg kena balik la....

sabtu malam tu dah start masak. aku masak daging beriani, ayam masak merah, dalca tulang.
kepenatan sgt. kul 1 br tdo....nak buat rendang pun x jd sbb penat sgt...


gmbr nasi lupa nak ambik. tp ni je la yg aku mampu masak.....xde pinggan mangkuk lawo la nak serve...guna mn yg ada je la....


dalca tulang..


beriani daging...


ayam masak merah...

pagi raya, bangun pagi, masak nasi beriani...buat acar...iron baju semua. siap kan anak2, g masjid untuk sembahyang raya.

baju raya, boys mmg pakai baju melayu raya puasa hr tu je...aku plak, kebetulan br ambik bj dr tailor. pakai je la baju br tu even x sedondong...


alhamdulillah ajmal dan aqil x buat perangai time aku semayang.
lepas semayang, singgah beraya kat owner kedai mkn kat rumah tu. beriya2 dia suruh dtg beraya, kami pun iya kan je la...lepas mkn2 terus ke masjid balik utk tgk org sembelih lembu.
aqil excited nak g tgk lembu siap nak sentuh bagai smpai ajak korban tu takut lembu tu terkam aqil. hah3x...ada sekor lembu ni garang gile. ajak korban dah remind awal2 suruh budak2 duk jauh2 sbb lembu ni garang. masa nak baring kan tu, lembu tu mengamuk smpai 2 org ajak korban tu terjatuh smpai luka berdarah. fuh..dahsyat erk ko ni lembu.....

tp bila tgk lembu tu kena sembelih, sedih dan sebak plak aku rs. tgk muka lembu tu rasa mcm kesian nya...agak nya dia dah mmg betul2 pasrah kan....
erk...ada gmbr aqil dgn lembu tp dlm hp mr azam....
lepas tu balik rumah, bergmbr, mkn2 lagi, then tdo....heaven....ptg bgn, g beraya rumah bbsitter ajmal dan aqil. then balik. sis ermayum dtg beraya rumah aku. waaahhh....best..:)
borak2...lepas maghrib baru diaorg gerak balik. tu pun x habis borak lagi...best la kak, nnti kita jumpa lagi erk..:)
malam tu, kepenatan sgt. masa tdo kan aqil, aku pun tertido sama....bgn2 esok pagi tgk dah clear semua periuk2, dapur dah siap kemas semua...waaa..terharu nya...thanks mr azam......:)

tu je la kisah raya aidiladha thn ni..
raya korang mcm mn? mesti best kan....:)

4 comments:

MadianiMamat said...

raya kami??? muahahhaha... repeat makan makan makan...gile la wei... gemuk gemuk.. aishhhh

Nana said...

ktorg pon ray kl je
xde amek gambar elok2 pon dalam umah hahaa
xde mood sgt nk bergambo kekdahnye

Farrah Hasna said...

raye haji kali ni sempat saye sefamily balik kelantan blah suami..seronok raye walau x puas cuti lg..otw dr klantan ke pahang tu yg penat..otw pun ambil masa hampir 10 jam..jalan jem..huhu..PENAT

Ermayum said...

sebabnya kari tulang n ayam masak merahhhh nakkkkkk ana pandai masakkkkkkk