Friday, November 25, 2011

~chop n steak kg baru~

kitaorg kalau nak mkn steak mmg dtg kat sini je la...
xpun branch dia kat serdang.
kat selayang pun ada branch dia tp xde la plak pernah pergi...
jauh sgt tu.....
pernah la jugak kitaorg mkn kat kedai2 lain mcm kat fiske steakhouse tu...
tp biasa mmg dtg sini la sbb fiske tu jauh sikit la dr rumah...


last week mr azam cakap nak mkn kat kat sini...

tgk2 tempat dia dah di renovate sikit...makin lawo...
dulu ingat lagi, 1st time dtg sini, ms thn 2004..eh 2004 ke 2003 ntah....
abg dgn akak la yg bw bukak puasa kat sini...ms tu abg dgn akak tgh couple lg...
pastu ajak mr azam dtg sini dan terus jd fav. place kitaorg smpai ke skrg ni...
alhamdulillah taste masih lagi sama dgn yg dulu...
but sometimes portion kdg2 kecik kdg2 besar.....
harga pun masih reasonable.....

kat branch dia kat serdang aku kureng sikit sbb kalau aku order fish n chips, sokmo kena yg x fresh...pastu portion kecik sikit dr kg baru punya, perut aku ni dah la besor...hah3x...


air durian belanda utk aku dan belimbing utk mr azam...sj try durian belanda sbb hr tu tgk kat blog nana, dia kata air durian belanda sedap....mmg sedap pun....


fish n chips utk aku....


mix combo steak utk mr azam....


spagheti utk ajmal dan aqil..sikit je diaorg mkn sbb asyik duk mkn steak mr azam....salah aku jugak, ajmal nak macaroni, aku g order spagheti...

lepas mkn, nak bergmbr plak...tmpt tu diaorg dah buat jadi lawo sikit..pastu ada motorsikal besar diaorg duk pamer....motor2 lama....

aqil la excited...g naik berdiri kat motorsikal tu pastu suruh aku keluarkan kamera ambik gmbr...ambbbbooooiiiii...









ajmal ni geram aku kenkdg...nak mkn, nak tdo, nak mandi, di angkut nya sekali mainan tu...nak tdo tu la hazab sbb kenkdg aku tertindih dgn mainan dia...dan dan tu aku rs nak lempar campak bawah..hu3x...

sian plak aqil, baju tdo dia bnyk dah senteng2..tp aku pakai kan jugak...kenkdg butang pun tercabut sbb perut muncit sgt...hah3x...aku turun kan baju tdo ajmal yg lama2 tp besar la plak dgn dia...mmg nak kena cr baju tdo baru la utk aqil ni....ni yg susah ni..sbb aku mmg cari pyjama utk diaorg...aku kureng sikit pakai kan t shirt utk jadi kan baju tido diaorg..masalah nya mmg susah nak cari pyjama..

eh td cite pasal mkn2 ni dah masuk bab anak2 plak....

btw, pada sapa2 yg xtau lokasi ni, kedai dia kat masjid kampung baru....
korang pusing2 kat area situ, jumpa la kedai ni....

3 comments:

Luv like this.... said...

SALAM KENAL

salu jgak kesini makan...tetibe mlm ni terasa nak kesana

mama_umar_maryam said...

kot2le kitorg terjln2 kt kg baru ni blhle singgah,hehehe,fish n chip die tu mcm terlebih goreng ke camne ana?ke flash kamera? tp nmpk sodap je

Afne said...

Ana, pernah mkn kt sini 2-3x tp daging steak dia mak oi liat. Svc lembab. Last time mass dh sarat preggy haziq.