Friday, November 18, 2011

~resipi; red velvet cake~

finally berjaya jugak buat rvc ni.
punya la berdebar2 takut x jadi..
alhamdulillah...aku berjaya....
org lain dah lama dah berjaya buat, aku br terhegeh2 belajar buat kan...
xpela..at least aku mencuba kan...:)

masa bakar cake tu bau dia pergh...sedap...:)
resepi aku guna resipi ni....
buat half drpd resipi sbb takut x jadi..hah3x..
but finally menyesal sbb x buat satu adunan....
but apa2 pun x elok menyesal kan....
think posiif, lepas ni boleh buat lagi...

buat dlm cup sbb senang nak bg tester rs...
alhamdulillah, tester kata ok...:)

topping pun aku ikut resipi yg sama gak...
mmg marveles la buat topping guna mascarpone nih..
beza buat topping bila guna mascarpone dgn x guna mascarpone nih....
hu3x...

susun bhn2 ikut step sbb senang nnti...:)

pada aku rvc ni lg sedap dr rvc yg aku pernah mkn sebelum ni...:)
bkn la nak puji aku buat sedap...tp resipi tu mmg menghasil kan kek yg sedap..:)
ok korang, selamat mencuba.....:)

9 comments:

mama tisya said...

wah RVC...akak ada tgk gk resepi kt blog irma tu...nanti nk try gk bila2 free tp marcapone tu mhl kn

itangmanih said...

ni patut bwk ms bday abg n dini ari tu....hehehehe

Fazlinil Irma said...

bestnya tgok rv air tangan org. terus telan liur. :)

nieda said...

nnatinktry jugak..tunggu oven

Queen said...

guna marsco..kependa ntah tu...mmg buat sedap..tapi mahal sikit la.. =p

aThidEaN said...

wah ini saya mahu cuba!!!

Ermayum said...

terrorrrrrrrrr nyaaaaaaa

Cik Ina Do Do Cheng said...

sedapnya ana, bila ada topping cheese lagi sedapkan.nanti boleh cik ina tiru resepi ko ni, teringin nak buat velvet cake ni.

~ana~ said...

kak erryn-mascarpone mmg mahal. tp puas hati bila sedap..:)

akak-insyaallah nnti balik 3dec ada rvc nih..:)

irma-irma yg hampir setiap hari pun buat lg best kan...:)

nieda-sila cuba selepas oven anda smpai...pasti tidak akan menyesal..:)


nik-yup..tepat sekali...:)

athidean-sila cuba yea..tp akak saran kan buat time weekend time ilyas tdo sbb kena concerntrate betul2. kalau x jd rugi sbb bhn topping mahal..kek3x..


sis ermayum-akak pun boleh buat la...ajmal tnya, bila kakak2 yg suka mkn kek coklat dan suka main ipad tu nak dtg rumah kita lg..:)

kak ina-nnti kak ina buat yea..sedap...:)