Tuesday, December 27, 2011

~misi-berjaya~

misi hari jumaat, 23 dec. 2011-pindah rumah.
alhamdulillah....bersyukur kerana semua nya di permudah kan...
penat weh pindah rumah ni....
dah xnak dah rasa nya....
eh..nak nak...nak berpindah ke rumah lg besar...:)
ada hati lg tu...padahal duit dah tinggal duit syiling je..hah3x..

sedih rasa nya tinggal kan rumah lama...
skrg. ni rumah lama dah ada penyewa...
alhamdulillah, x susah nak cr penyewa...
iklan kan kat 7E, 2-3 hari dah ada org call...
hopefully penyewa dpt jaga rumah kami elok2....

masih lagi teringat2 kat rumah lama...
sbb nya rumah lama tu strategik sgt..
nak g mn2 pun dekat...dah nama pun duk kl kan...
rindu kat kawasan bndr tun razak, bndr sri permaisuri....mcm2 ada kat sana..best..

rasa janggal duk rumah baru...
ye la..rumah dulu, dr dapur dah nmpak hall..
skrg mmg xde nya...
lg hazab kalau brg tertinggal kat atas, aku dah turun bawah...
mmg berjanggut nak naik atas g ambik...
xpe..xpe...baru2 mmg la x biasa...lama2 ok la kan.









brg2 besar semua angkut guna lori..mcm kotak2 tu guna kereta mr azam je...
since minggu lepas lg mr azam hampir setiap hari pergi rumah baru,
touch up touch up sikit....so, alang2 dia bw la kotak2 tu skit2 kan...
dan aku mmg mem packing brg je la kerja nya...mmg penat weh....
balik kerja, lepas mkn, packing brg...tu je kerja aku minggu lepas...
minggu ni plak, unpack brg...
waaa...part ni mmg lg hazab....
skrg ni br 30% je kerja2 unpack selesai....
org lain, cuti panjang, g holiday la..balik kg la...
aku, unpack brg..hah3x..

bnyk lg benda nak buat kat rumah ni...
rumah ni pun kami beli rumah 2nd hand..bkn rumah baru...
sbb nak rumah yg x brp jauh dr kl & landed,
mmg rumah 2nd hand je la..mn nak cr rumah baru yg landed dlm kwsn kl kan...
tp slow2 la nak renovate semua kan...sbb dah kata, duit tinggal duit syiling je dah kan...:)

mmg tunggang langgang la rumah skrg ni....
br kemas hall dan bilik tido je...
even dekat porch pun mmg berselerak lg...
so, gmbr rumah baru mmg xde lg la...
tunggu2 la bila keadaan rumah nmpak ok sikit, br la ok nak letak gmbr kat sini...
abg dan akak, u are not invited to come at my house at this moment..hah3x...

9 comments:

| SUE | said...

wah dah pindah rumah baru. congrats ye...selamat mengemassssss!!!

rATu kEBaYA said...

bestnyer pindah rumah baru.. tapi takper.. walaupun penat tapi yang penting keselesaan tukan..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

selamat berpindah ana ... leceh sket time nak mengemas - angkut barang nieh .. slow2 ok ;-)

zaidah said...

memang sedih bila tinggalkan rumah lama ...tapi nak buat macam mana kan...

nieda said...

take time yer ana.. nieda dh penah rasa hazab pindah rumah..masa preggyhumaira dlm 7 bulan.. terus bengkak kaki..bukan senangnk unpack brg

mama_umar_maryam said...

alhamdulillah..aku tumpang happy weh ko pindah umh baru..mmg penatla sebulan 2 ni nk kemas, tp puas hatikan..tenant sng nk carik skg,hehe,lagi2 klu umah lame ko mmg strategik!

itangmanih said...

abg ada ckp nk dtg ke?

Afne said...

org tu diam2 je pindah rmh baru sobsobsob... mana gambo rmh???

Ermayum said...

kita diinvited tak ??:)