Saturday, July 28, 2012

~ramadhan 7~

semalam aku rasa sungguh penat...ntah kenapa...
mungkin sbb bnyk keluar kot...pg g pasar, pastu g econsave...
tghri plak g hntr durian kat abg..
balik tu dah la panas terik...
thirsty nya tuhan je yg tau...
aqil yg x puasa tu pun boleh merengek nak air masak..
apatah lagi aku yg puasa ni kan..
dah la balik tu jln jammed...
mmg menduga keimanan aku sungguh la...

ptg semalam masak kari udang+nenas, siakap sweet sour, sayur goreng.
mr azam pesan xmo masak bnyk2 sbb dia dah x lalu nak makan banyak2...
untuk dessert plak, masak pengat durian sbb durian bw blk dr kg tu ada lg..
sekali tu tawar plak...
aku plak semalam berbuka minum teh o suam setengah jug.
mmg x lalu nak mkn dah....
mkn sikit je...

pg td, ada kari udang sikit, suap kan anak2 dgn kari udang tu je...
pening gak aku skrg ni bila fikir ajmal dgn aqil...
sian plak diaorg, since puasa ni, makan diaorg x menentu sgt waktu siang.
biasa pagi dlm pukul 9-10am tu aku dah suap kan nasi...
pukul 12 minum milo cicah dgn biskut...
pastu ptg tu minum susu je....
bila tnya nak mkn ke x, diaorg pun xmo mkn..
huhuhu....

ni aku baru habis menggulung popia utk frozen kan..
buat inti semalam lg tp penat, x sempat nak mengggulung semalam...
so, dpt la dlm 40 biji popia...
cukup la kot kan utk 3 minggu puasa ni kan...

ptg ni nak masak sup daging, ayamg goreng kunyit.
kat dlm ayam goreng kunyit tu letak la sayur siap2, so, xyah nak goreng sayur lg kan..
senang kerja aku...
dessert plak x sure lg nak buat apa...
rs nak buat badak berendam, x pun puteri mandi...

thn ni no version2 bergambr...
malas dah nak ambik gmbr bagai...
tp tgk la..kalau rajin, aku ambik jugak...
pastu kalau rajin upload, aku letak la...

oklah...mcm membebel plak...
ajmal dah mintak susu tu....
ntah bila diaorg nak tdo,
lepas sepah mainan kat bawah, sepah mainan kat atas plak...
tido nya x jugak.....huhuhu


1 comment:

nieda said...

Thn ni plak nieda malas btul memasak..asyik beli je.cepat penat preggy kali ni