Tuesday, January 22, 2013

~kisah persekolahan anak2~

aqil raziq, kira nya minggu ni dah masuk 3 minggu dia sekolah...
time aku ambik, or malam2...mesti aku tanya,

aku: dah kenal kawan2? sapa nama kawan?
aqil: ntah la...

aku: hari ni makan apa kat school?
aqil: ntah la....x ingat.....

aku: hari ni belajar apa kat school?
aqil: x belajar apa2 pun...cikgu x ajar....

huhuhuhu...setiap kali aku tanya, tu la jwpn dia bg kat aku.....
biasa nya ajmal la yg tlg bagi jwpn utk apa yg diaorg mkn....
sbb diaorg kan kelas lain2, so, ajmal xleh nak jawab sapa nama kwn aqil dan apa dia belajar hari ni........

semalam, mr azam borak2 dgn aqil....sekali tu mr azam kata, "aqil ni banyak mulut la..pot pet pot pet"...
ajmal terus sambung...."mmg pun, kat school, time org sembahyang, dia bercakap...bercakap dgn kawan perempuan plak tu"
aku tanya la, dia cakap apa?
ajmal cite...."dia cite kat qaisara, dia skrg ni malam2 dah tido x pakai pampers..pagi2 pun sama"
aku tanya aqil, "apa motif aqil cite mcm tu kat kwn perempuan?qaisara pakai pampers ke kat school?"
aqil jawab, "saja...suka2 aqil.."

adoi la anak oi..xde benda lain ke ko nak cite smpai ko dah diaperless pun ko nak bgtau kwn ko...
hahahaha....

but now, alhamdulillah..even baru je lg sekolah, tp aqil dah boleh baca semua bacaan2 dlm sembahyang...
selalu berebut2 nak jd imam dgn abang kalau semayang kat rumah.....
moga anak2 mama menjadi orang yang berjaya di dunia dan akhirat....amin......



4 comments:

Syida said...

Aqid cakap dia jadi ketua kat kelas. dia yg bagi buku+colors kat kawan. lepas tu dia cakap adam pun ketua, haikal ketua, ada lagi 2 org pun ketua jugak. akak confused sape sebenarnya yang ketua?

Afne said...

ana, benda baru mmg dia x brp igt. nnti dh biasa dia blh cerita semua. risau gak ni nk hntr haziq pra sekolah thn dpn. tkt cikgu pening dgn perangai haziq hahaaa

fazilzura said...

alahaiii .. mmg rindu nk pick up akil kt skolah ..

akil pun selalu sebut nama kwn2 dia.. phtu siap tny " ayah .. nape akil x school kt cikgu ain "...

cikgu ain dh benti pun dia xcaya..

AdanyaKauUntukku said...

cutekan jawapan dia...
mudah dan ringkas..

tapi ibu dia pasti panas....
cam iLa lah...
mengharapkan jawapan yang betul dan tepat
anak jawab selamber dengan penoh keyakinan.... :)