Friday, February 8, 2013

~buku2~

baru2 ni ajmal dgn aqil dah dapat buku sekolah..
maka bermula la tugas utk aku tulis nama pd setiap buku tu..
pastu nak balut jugak sbb xmo la jd mcm buku ajmal tahun lepas...
hancur buku....
bab membalut buku mmg bukan kepakaran aku...
tp untuk anak2 kena la buat jugak kan..
buku ajmal ada 10 biji, buku aqil ada 9 biji...





hari yang pertama dapat tu, aku ingat nak balut la kan..
so, sebelum tu print nama2 diaorg dulu....printer plak problem sikit...
sementara tunggu mr azam settle kan, aku naik atas tilam, terus dah zzzzzz.....
nasib baik la terjaga pukul 3am, lepas semayang, terus tepek nama masing2 kat buku masing2....
tu pun kat 1 jam...ye la..nak guntung lg...tampal lagi.... sempat balut 2 buku je,
lepas tu aku mengantuk balik...
malam yang ke dua tu pun sama..aku tertido...
terjaga pukul 3am jugak then balut...dpt la balut 5 biji buku....
ada banyak lg tu...ingat nnti cuti ni aku nak sambung balik balut buku2 tu...
mmg kena siap kan jugak la...
banyak nya keje menanti cuti ni... nak qada tido, kemas rumah, tulis rancangan pengajaran....
adoi la...
korang yg g holiday, happy holiday..:)...

4 comments:

Huda said...

comelnye buku diorg kan..rasa cam nak masuk sekolah balik :)

fazilzura said...

buku2 lama akil pun bnyk x berguna lg Ana ... rs nye masa sem 1 tu cikgu Husna rajin ajor bile dia dh benti cikgu ain ajor tp x sume dia ajor la.. psl bnyk buku akil x bersentuh ..

hrp2 cikgu baru ok (cikgu ain pun dh benti).. trmasuk cikgu noor kan

Syida said...

sila gunakan penjodoh bilangan yang betul bagi buku iaitu buah, bukan biji.

itangmanih said...

Buat cop nama je,senang...nanti dah sekolah rendah lg byk buku...