Tuesday, February 5, 2013

~jadual baru~

start jumaat lepas, bermula la satu lagi fasa baru dalam kehidupan aku...
iaitu menjalani latihan mengajar...
dah nama pun ambik master in education kan,
so, mmg sah sah la kena mengajar...
tp xpela...at least bertambah lagi satu pengalaman baru dalam hidup aku iaitu nak mendidik anak bangsa... hari jumaat, lapor diri, bla bla bla...jumpa lecturer, ambik jadual... kena ajar 3 paper,
tp td br dpt tahu, 1 paper tu, OSHA tu xyah ajar, tp di ganti plak dgn paper aplikasi komputer...
nasib baik la senang je...takat ajar ms office je..xde la haru sangat...
2 paper lg tu paper keusahawanan dgn pengurusan perniagaan...


maka, ni la jadual baru saya....
paper hari khamis pagi tu kena tukar khamis ptg...
lega sikit...xde la aku terkejar2 sgt... dah pagi2 pun terkejar2 skrg ni....
semalam, dah masuk kelas yang pertama....
cuak gile weh..nak mengajar kat depan... apa yg aku ajar pun xtau la...hahahaha...
xpe..insyaallah ilmu yang aku ajar tu x terpesong lagi...
tp agak mencabar gak ajar budak2 ni sbb diaorg dah final sem... taring semua dah tajam2....
abis kelas, aku suruh student buat refleksi... bgtau mcm mn aku mengajar...
yang x tahan nya ada yg tulis, SUARA PUAN SLOW SANGAT....
hahahaha....slow ke weh..aku rs ni kot 1st time org tegur suara aku slow...
xpe2....taring aku x keluar lagi wahai anak2 murid ku...
nnti bila taring aku dah keluar, kita tgk taring sapa lagi tajam yea...
hahahaha....

life mmg dah berubah dah skrg ni...
anak2 terpaksa bangun awal pagi, mr azam mandi kan diaorg, aku siap kan diaorg...
buat bekal diaorg, sedia kan minum pagi utk diaorg dan mr azam jugak,
before 7 mmg aku kena keluar kalau x mmg lambat la..sbb perjalanan makan masa 1 jam...

tp apa2 pun, terima je la cabarAN ni.... anggap la ni salah satu fasa baru dalam kehidupan aku...
kalau kita x belajar, mcm mn kita nak dpt pengalaman baru kan...
insyaallah i can do it....

5 comments:

Azmatun Ismail said...

selamat menjadi pendidik ana tugas yang sangat mulia tu...

fazilzura said...

ngajar kt ner tu

Afne said...

cikgu ana ehh puan ana :)

mama_umar_maryam said...

=) , cikgu Ana!!!!

watyz said...

good morning teacher!!! hehehhe