Friday, March 22, 2013

~drive kereta manual~

semalam, untuk pertama kali nya,
aku drive kereta manual g school, ambik anak2...
hahahaha..poyo sgt ok...
tp pencapaian aku, harus la berbangga kan...
harus la cite kat blog...

dulu masa ambik lesen kereta, mmg la ambik manual...
tp lepas tu mmg x sentuh kereta manual...
masa beli kereta, dah cakap kat ayah,
nak cari kereta 'mini cooper' manual..
tp ayah tentang habis habisan..
sbb aku kan nak drive tgh2 kl..hadap jalan jammed tiap2 hari...
x payah nak menyusahkan diri...
mr azam pun x bg ambik manual....
padahal, aku tahu..aku mampu drive kereta manual...
tp sbb dah ayah dgn mr azam bangkang, aku xleh buat apa2...
2 lawan 1, aku kalah....

pasrah je la... so, lepas tu mmg xde nya bw keta manual...
even keta mr azam manual, tp aku x berani..
sbb aku berani bw keta manual yg kecik2, like, kancil, kenari, 'mini cooper'..:)
mr azam nak ajar pun aku x berani sbb kereta besar, (bagi aku sedan tu kereta besar la..)
tp kalau kereta sedan tu auto, aku ok je bawa...
cuma bila dia manual, aku bertukar jadi penakut....



 tp semalam telah merubah segala2 nya...
cewaaahh...ayat ko ana..kemain lg poyo...
bw kereta manual sedan..
jarak school anak2 dgn rumah agak jauh...
xde la lalu jalan besar, tp banyak simpang, ada t.light, banyak bumper2....
biasa la kan..kwsn perumahan....
but alhamdulillah...aku berjaya...
 even ada la jugak enjin mati...
tp cepat2 hidupkan balik, and jalan mcm biasa....:)
 tp aku rasa, untuk jalan dalam kawasan perumahan ni ok lg la kot..
kalau nak keluar ke jln besar, mungkin tidak la... hahaha...

oklah..selamat berhujung minggu ye semua..
esok dah start cuti sekolah seminggu..
ajmal dah ada request mintak bw dia g ke satu tmpt ni...
hehehe..insyaallah ye nak....
:)

3 comments:

nieda said...

Kalau nieda bawak manual confirm fail.. Hahaha

FzaH@3PiXs said...

Teringat first time, setelah hampir 10 tahun tak penah bawak kereta manual, sbb keta saya auto masuk bengkel.. takda praktis apa.. terus bawak p keja dengan harapan boleh bawak lagi kereta manual setelah 10 tahun tak penah drive manual.. paling mencabar masa nak buat u-turn.. mampus tu xpayah kira la.. tiap kali berenti traffic light.. ha ha ha..

watyz said...

aku manual bole auto pon bole... :)
tapi drive auto lagi senang...