Monday, April 15, 2013

~hari ini hari isnin~

yup..exactly..hari ni hari isnin...
semua org tahu ana oi...
x payah nak mention bagai....

tp hari ni, seminggu dua ni,
banyak sungguh perkara yg x di duga berlaku...
ada yang gembira, ada yang sedih...
namun, semua ni adalah lumrah kehidupan....

even ada jua perkara yg x berlaku dalam hidup aku,
tetapi apabila berlaku dlm hidup orang2 di sekeliling aku..
membuat kan kita tersedar, berfikir sejenak,
andai kata la ia nya terjadi pada aku,
kuat kah aku untuk menghadapi nya?

benda2 ni semua buat aku kenkadang rasa up and tetiba boleh jadi down....
kena ingat, semua ni adalah ketentuan allah...
ada hikmah di sebalik apa yang terjadi...
kena fikir positif..
setiap perkara ada penyelesaian nya kan....

lari dari masalah adalah bukan satu penyelesaian nya...berusahalah, berfikir lah untuk menyelesaikannya.....

1 comment:

watyz said...

hr ni hr selasa baru baca n3 ni. sbb isnin melaka cuti... :)