Friday, April 19, 2013

~kek oren oh kek oren~

salam friday u alllssssss....
tgh bz buat keje ke semua?
aku tgh bergolek2 di atas katil sambil dok surf resepi kek oren...

alkisah nya, rabu lepas, dalam kelas, tgh dok khusyuk dgr lecturer mengajar,
dok membincangkan topik2 yang di ajar, tetiba prof bersuara;
patut nya rabu ptg xde kelas, tp prof (yg kelas pagi tu nak buat kelas)

prof; eh awak la kan yg dapat duit rm20 pagi td kan?
me: ye prof...
prof; awak dah belanja rakan2 sekelas awak makan?
me; x lagi prof, naik cuti nanti la cadang nya.....
prof; cukup ke rm20 tu? nnti dtg bilik saya, saya bagi lagi duit tambah yea...
me; eh x payah prof, mmg dah niat nak buat makan2 utk classmates lepas cuti ni, sbb sem ni x buat apa2 lg utk diaorg....

rakan2 kelas lain menyampuk,

'betul prof, dia rajin masak, selalu tiap2 sem, bawa makanan sedap2 utk diaorg"

muka aku dah kemerahan dah ni sambil dalam hati berdoa, harap2 dia x request nak makan apa2....
sbb hari tu nak minum teh tarik, so, tiap2 kali kelas dia mmg sorg classmates kitaorg yg mmg terror buat teh tarik, akan buat kan teh tarik utk dia....

tetiba prof bersuara;

"alangkah indah nya jika sebelum semester ini berakhir, awak dapat buat kan saya kek oren...jika tidak di hantar di depan pagar rumah saya, di pejabat saya pun sudah memadai"

adoi la....rasa mcm di hempap batu kepala ku ini.....

then, dia menambah,

"kek yang paling saya gemar ialah kek oren dan hasil air tangan ibu saya adalah yang terbaik pernah saya rasa..."

adoi la....mati aku kali ni...classmates semua dah bagi kata2 semangat,

and last,prof kata, "saya percaya, awak mampu hasilkan kek oren yang sedap...."

haish......cuak dah aku ni.....

kek oren mmg dah lama x buat...dulu ms zaman sekolah menengah, ada la pernah buat dgn ma time2 raya...ni mmg xde la buat nya.....

terus malam tu google resepi kek oren...
hahaha.....
aku tgk, ada 2 versi, either guna minyak or butter...
and of course la kalau guna minyak akan moist kan...
tp kalau dia kata dia suka kek oren ibunda dia,
mesti ibunda dia guna butter kan...
aku rasa jarang org zaman dulu2 buat kek guna minyak kan....

ptg ni, rasa nak buat kek oren la...
sapa2 nak jadi tester saya x?
hahahaha........

ok, dah...nak kuar g beli bahan2 buat kek oren....bye....
selamat berhujung minggu...:)

3 comments:

aThidEaN said...

laaa ingt akak ngidam..
rupanya dapat request..hebat2..
nak test boleh?

rATu kEBaYA said...

wah.. prof yg request tu.. harus tunaikan..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

ana mmg terror buat kek ... cayalah dpt pujian tue ;-)